Creació de vídeos de tècniques de bioquímica i de bases de dades de preguntes comentades
Sabrià i Pau, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Ortiz de Pablo, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Claro Izaguirre, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Moreno, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Robles, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Lizcano de Vega, José Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Picatoste, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Aguilera, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Saura Antolín, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Unzeta López, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
Castellano López, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: Creación de vídeos de técnicas de bioquímica y de bases de datos de preguntas comentadas
Títol variant: Production of videos of biochemistry techniques and databases of questions raised
Publicació: IDES 2008
Resum: El treball dut a terme s'emmarca en un objectiu general de producció de materials perquè s'utilitzin com a eines per afavorir l'autoaprenentatge en un entorn de docència semipresencial. S'han fet dos vídeos de dues tècniques experimentals fonamentals en bioquímica: la cromatografia i la fixació de radiolligands. Ambdós vídeos corresponen a la filmació d'experiments que implicaven manipulacions sofisticades i es van dur a terme en els laboratoris docents de la Unitat de Bioquímica de Medicina. S'ha confeccionat una base de dades de preguntes de resposta múltiple que consta actualment de 200 preguntes de bioquímica i biologia molecular classificades i revisades. La utilització tutoritzada dels vídeos i de les preguntes, juntament amb l'avaluació de la comprensió de sessions presencials mitjançant un test ràpid i també l'apropament del coneixement bioquímic a coneixements intuïtius habituals, han permès millorar el rendiment acadèmic de l'alumnat, ja que se n'ha incrementat el nombre que superen les assignatures i també la proporció d'alumnat amb bones qualificacions.
Resum: El trabajo llevado a cabo se enmarca en un objetivo general de producción de materiales para que se utilicen como herramientas para favorecer el autoaprendizaje en un entorno de docencia semipresencial. Se han hecho dos vídeos de dos técnicas experimentales fundamentales en bioquímica: la cromatografía y la fijación de radio-ligandos. Ambos vídeos corresponden a la filmación de experimentos que implicaban manipulaciones sofisticadas y se llevaron a cabo en los laboratorios docentes de la Unidad de Bioquímica de Medicina. Se ha confeccionado una base de datos de preguntas de respuesta múltiple que consta actualmente de 200 preguntas de bioquímica y biología molecular clasificadas y revisadas. La utilización tutorizada de los vídeos y de laspreguntas, junto con la evaluación de la comprensión de sesiones presenciales mediante un test rápido y también el acercamiento del conocimiento bioquímico a conocimientos intuitivos habituales, han permitido mejorar el rendimiento académico del alumnado, ya que se ha incrementado el número que superan las asignaturas y también la proporción de alumnado con buenas calificaciones.
Resum: The general objective of this project is the production of materials for use as toolsfor promoting independent learning in a semi-distance learning environment. Two videos were produced of two basic experimental techniques in Biochemistry: chromatography and radioligand binding. Both videos include the filming of experiments that involved sophisticated manipulations which had to be carried out in the teaching laboratories of the Biochemistry Unit in the Faculty of Medicine. A data-base of multiple choice questions was produced. This currently consists of 200 classified and reviewed Biochemistry and Molecular Biology questions. Supervised use of the video and the questions, together with assessment of understanding of presence sessions by means of a Rapid Test and linking biochemical knowledge to normal intuitive knowledge, has led to an improvement in the academic performance of the students, as it has increased the number of students passing the subject as well as the proportion of students with good grades.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre
Matèria: Tècniques bioquímiques ; Cromatografia ; Equilibri químic
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 169-177, ISBN 978-84-490-2576-1



Català
10 p, 1.4 MB

Español
10 p, 1.2 MB

English
10 p, 84.2 KB

Vídeos
1.9 KB

Vídeos
1.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-12, darrera modificació el 2023-11-12



   Favorit i Compartir