Vivat academia

Vivat academia 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
15 p, 323.7 KB El lenguaje audiovisual en los grados de comunicación : nueva metodología docente / Bernadas Suñé, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta la experiencia en la aplicación de un nuevo planteamiento docente para la puesta en marcha de la asignatura Lenguajes comunicativos escritos y audiovisuales, para los Grados de Periodismo y Publicidad y Relaciones Públicas de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The article presents the experience in implementing a new approach to teaching the subjectPrint and Audiovisual Communicative Language' in Journalism and Advertising and Public Relations degrees at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2011 - 10.15178/va.2011.117E.353-367
Vivat academia, Núm. 117 Extra (2011) , p. 353-367  
2.
14 p, 275.5 KB ¿Traducción o adaptación? Fórmulas para la creación de cuñas y spots en una campaña publicitaria / Bernadas Suñé, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arcos Foix, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los planteamientos teóricos de los manuales de radio y de televisión abordan y elogian la especificidad y la riqueza de los lenguajes de uno y otro medio, así como sus posibilidades para la creación de mensajes persuasivos. [...]
Even though radio and television handbooks praise the specific nature and value of both their languages, as well as their means for the construction of persuasive messages, in practice, the creative transfer between them is felt qualitatively and quantitatively unbalanced. [...]

2011 - 10.15178/va.2011.117E.429-442
Vivat academia, Núm. 117 Extra (2011) , p. 429-442  
3.
13 p, 367.2 KB El EEES en los estudios de periodismo : análisis de caso en la Universidad Autónoma de Barcelona / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona)
La puesta en marcha del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) supone la introducción de metodologías docentes basadas en el aprendizaje autónomo y cooperativo. Su aplicación en los estudios de Periodismo tiene sus particularidades, especialmente en las asignaturas teóricas. [...]
The implementation of the European Higher Education Space (EHES) involves the introduction of new teaching methods based on autonomous and cooperative learning. Its application in studies of Journalism has its peculiarities, especially in theoretical subjects. [...]

2011 - 10.15178/va.2011.117E.1226-1238
Vivat academia, Núm. 117 Extra (2011) , p. 1226-1238  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.