Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Research literature, 1 records found
Research literature 1 records found  
1.
8 p, 1.3 MB Analysis and reverse-engineering of a multiplayer online game / Puig Rubio, Joel ; Vilalta i Soler, Marcel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Online games are a thorn in game preservationist's side. The use of proprietary application layer protocols combined with their ever-evolving nature makes them notoriously hard to pin down. As a result, these games often fail to be saved in a playable capacity after their end-of-life, which can spell their death as server-side logic and assets become unavailable. [...]
Els jocs en línia són una molèstia pels esforços de preservació de jocs. L'ús de protocols de capa d'aplicació propietaris, combinat amb la seva naturalesa en constant evolució, els fa notòriament difícils d'analitzar. [...]
Los juegos en línea son una molestia para los esfuerzos de preservación de juegos. El uso de protocolos propietarios en la capa de aplicación, combinado con su naturaleza en constante evolución, los hace notoriamente difíciles de analizar. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.