1.
|
23 p, 910.8 KB |
Pressupostos en rendició de comptes i polítiques de transparència : casos d'estudi a l'àmbit local
/
Bueno Muñoz, Paula ;
Miralles de Imperial Pujol, Júlia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El present treball és un anàlisi qualitatiu sobre la implementació de les polítiques de transparència i rendició de comptes a nivell local. Es tracta principalment d'identificar els factors sociodemocràfics i econòmics que condicionen la inversió del pressupost municipal en aquest àmbit, a partir de l'estudi dels casos de Sant Cugat del Vallès, Granollers i La Garriga. [...] Este trabajo es un análisis cualitativo sobre la implementación de las políticas de transparencia y rendición de cuentas a nivel local. Se trata principalmente de identificar los factores sociodemocráficos y económicos que condicionan la inversión del presupuesto municipal en este ámbito, a partir del estudio de los casos de Sant Cugat del Vallès, Granollers y La Garriga. [...] This work is a qualitative analysis on the implementation of transparency and accountability policies at the local level. It is mainly a question of identifying the socio-democratic and economic factors that condition the investment of the municipal budget in this area, based on the study of the cases of Sant Cugat del Vallès, Granollers and La Garriga. [...]
2022 Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
|
|
2.
|
34 p, 1.4 MB |
La responsabilitat fiscal i els seus condicionants
/
Roca Sala, Arnau ;
Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Durant les últimes dècades, el tema fiscal s'ha convertit en una qüestió complicada dins de la societat espanyola. Segons una enquesta del CIS (2021, Cues 3332), la comunitat espanyola és conscient que actualment hi ha un alt percentatge de frau fiscal. [...] Durante las últimas décadas, el tema fiscal se ha convertido en una cuestión complicada para la sociedad española. Según una encuesta del CIS (2021, Cues 3332), la comunidad española es consciente que actualmente hay alto porcentaje de fraude fiscal. [...] During the last decades, the tax issue has become a complicated issue for the Spanish society. According to a CIS survey (2021, Cues 3332), the Spanish community is aware that there is currently a high percentage of tax fraud. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
3.
|
141 p, 1.3 MB |
Holding Schools Accountable : Developing and Enacting Test-Based Accountability in the Autonomous Dutch Education System
/
Browes, Natalie ;
Verger, Antoni, dir. ;
Kosar-Altinyelken, Hülya, dir.
Aquesta tesi analitza un conjunt de polítiques educatives globals i el seu impacte en els Països Baixos, enmig d'un període agitat en el sistema educatiu d'aquest país. Es tracta de les polítiques d'autonomia escolar amb rendició de comptes, o polítiques "SAWA". [...] Esta tesis analiza un conjunto de políticas educativas globales y su impacto en los Países Bajos, en medio de un período agitado en el sistema educativo de este país. Se trata de las políticas de autonomía escolar con rendición de cuentas, o políticas "SAWA" en se encuentran en el centro de las reformas de la gobernanza educativa inspiradas por los preceptos de la nueva gestión pública. [...] Amidst a period of unrest in Dutch education, this thesis examines a particular set of globalized education policies and their impact in the Netherlands. These are school autonomy with accountability or 'SAWA' policies, laying at the heart of school governance reforms inspired by new public management ideals. [...]
2021
|
|
4.
|
|
5.
|
212 p, 2.4 MB |
School autonomy with accountability reforms in Madrid : From instrumentation to policy enactment
/
Pages Martin, Marcel ;
Verger, Antoni, dir. ;
Ferrer-Esteban, Gerard, dir.
Aquesta tesis estudia les polítiques d'autonomia escolar amb rendiment de comptes (SAWA, pel seu acrònim en anglès), com un model de reforma global, traduït i re-contextualitzat en un context sub-nacional. [...] Esta tesis estudia las políticas de autonomía escolar con rendimiento de cuentas (SAWA, por su acrónimo en inglés), como un modelo de reforma global re-contextualizado en un contexto sub-nacional. [...] This thesis aims to study the recontextualisation of School Autonomy with Accountability (SAWA) reforms as a global education policy, translated and enacted in a subnational context. More specifically, the thesis analyses the instrumentation, impacts and enactments of SAWA policies in Spain, with a particular focus on the region of Madrid. [...]
2021
|
|
6.
|
145 p, 910.4 KB |
From trust in the profession to trust in results : A multi-scalar analysis of performance-based accountability in Norwegian education
/
Camphuijsen, Marjolein ;
Verger, Antoni, dir. ;
Levatino, Antonina, dir.
En un intent per millorar l'eficiència i l'equitat dels sistemes educatius, un nombre creixent de sistemes educatius han adoptat polítiques de rendició de comptes (RdC) basades en el rendiment escolar. [...] En un intento por mejorar la eficiencia y la equidad de los sistemas educativos, un número creciente de sistemas educativos han adoptado políticas de rendición de cuentas (RdC) basadas en el desempeño escolar. [...] "In an attempt to raise the performance, efficiency and equity of education systems, performance-based accountability policies have been adopted or strengthened by an increasing number of countries, characterized by highly diverse political institutional regimes, education systems, and levels of economic development. [...]
2021
|
|
7.
|
135 p, 3.6 MB |
Innovació educativa o factors socioeconòmics : què influeix més a l'hora d'obtenir bons resultats?
/
Rodríguez Manzano, Alicia ;
Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La innovació pedagògica s'està imposant a Catalunya últimament, com una nova norma educativa, sustentada per la idea que suposa una millora en l'assoliment de coneixements de l'alumnat. Mitjançant la rendició de comptes -les proves externes de Competències Bàsiques- l'administració pública avalua aquest nou sistema d'aprenentatge, amb l'objectiu de generar un control de qualitat. La innovación pedagógica se está imponiendo en Cataluña últimamente, como una nueva norma educativa, sustentada por la idea que supone una mejora en la superación de conocimientos del alumnado. [...] Recently, pedagogical innovation is being imposed in Catalonia, as a new educational rule, supported by the idea that it entails an improvement in the command of the knowledge of the student body. Through accountability -the external tests of Basic Competencies- the public administration assesses this new learning system, with the objective of generating a quality control.
2021 Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documents
|
|
8.
|
215 p, 1.8 MB |
The trajectories and enactment of accountability policies in education. A focus on Chile
/
Parcerisa, Lluís ;
Verger, Antoni, dir. ;
Falabella Ambrosio, Alejandra, dir.
La rendició de comptes (RdC) en educació es pot concretar en models i opcions de disseny molt variats. No obstant això, la RdC basada en el rendiment (o PBA per les seves sigles en anglès) és el model de RdC que s'ha estès a nivell mundial de forma més intensiva en els últims anys. [...] La rendición de cuentas (RdC) en educación se puede concretar en modelos y opciones de diseño muy variados. Sin embargo, la RdC basada en el desempeño (o PBA por sus siglas en inglés) es el modelo de RdC que se ha extendido a nivel mundial de forma más intensiva en los últimos años. [...]
2020
|
|
9.
|
|
10.
|
|