Results overview: Found 28 records in 0.03 seconds.
Articles, 24 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 2 records found
Articles 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
15 p, 216.7 KB The impact of new European policies on the regulation of Spanish public service media : a decisive influence? / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Saldaña, Mercedes Muñoz (Universidad de Navarra)
This study analyses the extent to which European legislation and, in particular, the latest regulatory initiatives for audiovisual media and for digital markets and services affect the regulation of public service media (PSM) in Spain. [...]
Esta investigación analiza en qué medida la legislación europea, y especialmente las últimas iniciativas de regulación audiovisual y de los mercados y servicios digitales, afectan a la regulación de los Public Service Media (en adelante, PSM) en España. [...]

2023 - 10.15581/003.36.1.1-15
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 1 (2023) , p. 1-15
2 documents
2.
58 p, 648.8 KB La Ley General de la Comunicación Audiovisual a examen crítico / Zallo, Ramón (Universidad del País Vasco)
Tras un debate parlamentario intenso se aprobó (2022) la Ley General de la Comunicación Audiovisual que traspone y concreta la Directiva Europea de Servicios de la Comunicación Audiovisual (2018) y tiene como novedades temáticas, la regulación de las plataformas de intercambio de videos y un tratamiento de los servicios audiovisuales a petición, más preciso que el que se reguló en la ley General de la Comunicación Audiovisual de 2010. [...]
2023
Lecciones del Portal de la Comunicación, (2 Mayo 2023)  
3.
8 p, 148.9 KB Reseña de "Posverdad y ficción : cómo la distorsión (des)explica el mundo" / Alcalde Sánchez, Ignacio (Universidad de Córdoba)
En este ensayo se reflexiona sobre la ficción y la posverdad. Sobre el uso de la ficción como herramienta con la que aproximarnos a la verdad y como (re)productora de la cultura, como recurso necesario con el que imaginar y explicar el mundo y, por otro lado, se analiza la posverdad, como fenómeno actual caracterizado por la intención de difuminar la verdad entre las mentiras, apelando a la emocionalidad y con intenciones de dominación. [...]
En aquest assaig es reflexiona sobre la ficció i la postveritat. Sobre l'ús de la ficció com a eina amb què aproximar-nos a la veritat i com a (re)productora de la cultura, com a recurs necessari amb què imaginar i explicar el món i, d'altra banda, s'analitza la postveritat, com a fenomen actual caracteritzat per la intenció de difuminar la veritat entre les mentides, apel·lant a l'emocionalitat i amb intencions de dominació. [...]
The topics of this book are the fiction and the post-truth. On one hand, the usage of the fiction as a tool that approximates us to the reality and this narrative style as a (re)producing source of the culture, as a necessary method to imagine the world. [...]
Este ensaio reflete sobre ficção e pós-verdade. Sobre o uso da ficção como ferramenta para abordar a verdade e como (re)produtora de cultura, como recurso necessário para imaginar e explicar o mundo e, por outro lado, a pós-verdade é analisada como fenômeno atual caracterizado pela intenção de confundir a verdade entre as mentiras, apelando à emotividade e com intenções de dominação. [...]
Obra ressenyada: J. GRAU REBOLLO, Posverdad y ficción. Cómo la distorsión (des)explica el mundo. Barcelona: Edicions Bellaterra, 2020.

2022 - 10.5565/rev/periferia.870
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 1 (2022) , p. 151-158 (Reseñas)  
4.
18 p, 353.9 KB Sonic identity and audio branding elements in Spanish radio advertising / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona.)
The emotional potential of sound is an excellent resource for companies and institutions seeking to test new ways of communicating with their stakeholders through the senses. However, there are still few organizations that include sound as a conveyer of their corporate identity. [...]
El potencial emocional que té el so és un recurs excel·lent per a les empreses i institucions que busquen testar noves vies de comunicació amb els seus públics interessats a través dels sentits. [...]
El potencial emocional que tiene el sonido es un excelente recurso para las empresas e instituciones que buscan testar nuevas vías de comunicación con sus públicos de interés a través de los sentidos. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3330
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 103-119  
5.
30 p, 1.2 MB La síntesis audiovisual a través de Youtube : análisis del uso de la imagen, tiempo, texto escrito y oral / Escudero García, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta comunicación presenta un análisis de los 7. 763 segundos que componen 30 síntesis audiovisuales con una duración máxima de diez minutos y medio, publicadas en la red social YouTube entre 2009 y 2020. [...]
This communication presents an analysis of the 7,763 seconds that make up 30 audiovisual syntheses with a maximum duration of ten and a half minutes, published on the YouTube social network between 2009 and 2020. [...]

2021
IROCAMM: International review of communication and marketing mix, Vol. 2 Núm. 4 (2021) , p. 60-80  
6.
16 p, 1.0 MB Contar la(s) historia(s) : innovación docente en materias de Historia de la Comunicación / Broullón-Lozano, Manuel A. (Universidad Complutense de Madrid)
Tanto estudiantes como docentes están demandando actividades innovadoras y aplicadas en los cursos universitarios, lo cual requiere explorar metodologías y buscar puntos de convergencia entre ellas, a pesar de las posibles diferencias. [...]
Students and teachers are demanding innovative or applied activities in higher education programs of study. This requires exploring new methodologies and detecting convergences between them, despite possible differences. [...]
Tant estudiants com docents demanen activitats innovadores i aplicades en els cursos universitaris, la qual cosa requereix explorar metodologies i buscar punts de convergència entre elles, malgrat les possibles diferències. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3267
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 19-34 (Articles)
2 documents
7.
23 p, 198.9 KB Televisión sin fines de lucro en la Argentina de la Ley Audiovisual : el caso de Barricada TV / Marino, Santiago (Universidad Nacional de Quilmes) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La aprobación de la Ley de Servicios de Comunicación Audiovisual (LSCA) en la Argentina en 2009 abrió la puerta a una modificación a fondo del sistema radiotelevisivo del país. Entre otros motivos, porque otorgaba una clara importancia a los medios sin fines de lucro y comunitarios, a los cuales reservaba un tercio del total del espacio radioeléctrico. [...]
With the passing of Argentina's Audiovisual Communication Services Law (LSCA) in 2009, the country's radio and TV media system went through a profound transformation. Among its many features, the law paid special attention to nonprofit community media, to which it reserved a third of the radio spectrum. [...]

2016 - 10.26422/aucom.2016.0502.mar
Austral comunicación, Vol. 5 Núm. 2 (2016)  
8.
13 p, 258.1 KB Broadcasting and accessibility services currently offered for deaf and hard of hearing viewers by Catalan-language broadcasters / Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the main results of a usercentered study which seeks to provide an overview of accessibility services for the deaf and hard of hearing on offer from a representative sample of Catalan-language broadcasters. [...]
Este artículo presenta los resultados principales de un estudio centrado en el usuario que pretende radiografiar los servicios de accesibilidad para las personas con pérdida de audición ofrecidos por una muestra representativa de televisiones que emiten en catalán. [...]

2019 - 10.14198/MEDCOM2019.10.2.2
Revista mediterránea de comunicación, Vol. 10, núm. 2 (Juliol 2019)
2 documents
9.
28 p, 462.7 KB Gender-based violence in discourse : a comparative study on anti-violence communication initiatives across Europe, in Austria and Spain / Wolf, Birgit (University of Vienna)
Considering the efforts to resolve the widespread societal phenomenon of violence against women, awareness-raising and the role of the media comprise one of the key targets by the most important international agreements to combat it. [...]
Des de la dècada de 1970, el moviment de les dones contra la violència ha realitzat contribucions essencials per reconèixer la violència de gènere com una violació dels drets humans i ha estat un actor crucial en el camp de la prevenció de la violència i la sensibilització en aquest àmbit. [...]
Desde la década de 1970, el movimiento de las mujeres contra la violencia ha realizado contribuciones esenciales para reconocer la violencia de género como una violación de los derechos humanos y ha sido un actor crucial en el campo de la prevención de la violencia y la sensibilización en este ámbito. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3164
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 59 (December 2018) , p. 1-27 (Articles)
2 documents
10.
6 p, 410.2 KB Comunicación audiovisual corporativa. Como visualizar la identidad de las organizaciones. FERNANDO GALINDO RUBIO. Salamanca, Publicaciones de la Universidad Pontificia de Sala­manca, 2004. 253 páginas / Guarinos, Virginia (Universidad de Sevilla)
Obra ressenyada: Fernando GALINDO RUBIO, Comunicación audiovisual corporativa. Salamanca: Publicaciones de la Universidad Pontificia de Sala­manca, 2004.
2005 - 10.5565/rev/qp.166
Questiones publicitarias, Núm. 10 (2005) , p. 224-226 (Reseñas)  

Articles : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 2 records found  
1.
10 p, 476.2 KB Televisión pública en España y jóvenes universitarios : radiografía del acceso, consumo y valores más preciados / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Saavedra, Carlos Alberto, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión pública se enfrenta a diferentes retos en el escenario digital. Por un lado, la transformación tecnológica le está obligando a desplegar nuevas estrategias de distribución de contenidos. [...]
Public television faces various challenges in the digital world. On the one hand, technological transformation is forcing it to deploy new content distribution strategies. On the other, it faces limited budgets that force a rationalization of priorities. [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e21
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 357-366  
2.
3 p, 51.7 KB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
Ginebra : UNIGE, 2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  

Research literature 2 records found  
1.
14.9 MB La efectividad comunicativa de la síntesis audiovisual a través del teléfono móvil / Escudero García, Sara ; Valero Sancho, José Luis, dir.
Aquest treball tracta sobre l'efectivitat comunicativa de la síntesi audiovisual presentada a través del telèfon mòbil. Basant-nos en les investigacions de Mayer (2020), Morera (2017), Boyas, Bryan i Lee (2012) i Wimmer i Dominick (2011), entre altres autors, la metodologia emprada per al nostre estudi gairebé experimental, qualitatiu i quantitatiu, ha consistit en la realització de 12 Pre tests i Post tests diferents. [...]
El presente trabajo trata sobre la efectividad comunicativa de la síntesis audiovisual presentada a través del teléfono móvil. Basándonos en las investigaciones de Mayer (2020), Morera (2017), Boyas, Bryan y Lee (2012) y Wimmer y Dominick (2011), entre otros autores, la metodología empleada para nuestro Estudio cuasi-experimental cualitativo y cuantitativo ha consistido en la realización de 12 Pre test y Post test distintos. [...]
The following work deals with the communicative effectiveness of audiovisual synthesis through the use of mobile phone. Based on the research by, among other authors, Mayer (2020), Morera (2017), Boyas, Bryan and Lee (2012) and Wimmer and Dominick (2011), the methodology used for our qualitative and quantitative quasi-experimental study consisted of carrying out 12 different Pre tests and Post tests. [...]

2022  
2.
604 p, 6.6 MB Evaluación y análisis del "media policy-making" de la reforma socialista del sector audiovisual y la Ley General de la Comunicación Audiovisual (2004-2011) / Mani Redondo, Patrícia ; Llorens Maluquer, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Esta tesis doctoral analiza el proceso de elaboración de las políticas de comunicación (media policy-making) del mandato del Gobierno español socialista liderado por José Luís Rodríguez Zapatero (2004-2011). [...]
This doctoral thesis analyses the media policy-making process of the socialist Spanish Government term led by José Luís Rodríguez Zapatero (2004-2011). On one hand, it evaluates the 2004 audiovisual sector reform plan and its subsequent implementation from the approval of the audiovisual sector legislative measures initiated by this Government between 2004 and 2011. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.