2023-10-31 19:34 |
12 p, 124.8 KB |
La competencia documental en la enseñanza universitaria
/
Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
En España, los libros blancos son uno de los documentos de referencia para la elaboración de los nuevos planes de estudio adaptados al EEES. En nuestra comunicación, los hemos revisado para ver cual es el peso que en ellos tiene la competencia documental. [...] In Spain, the White papers are one of the most important references for the Universities in order to prepare the new study plans which will be introduced in the EEES. In this paper, we have revised the 56 White papers for knowing which is the importance of the informational science competence in each one. [...]
Universidad Nacional Autónoma de México, 2011
Memoria de VIII Encuentro EDIBCIC, 2011, p. 289-300
|
|
2023-10-31 18:13 |
|
2023-06-28 17:00 |
|
2023-03-09 05:47 |
11 p, 234.3 KB |
Les tesis doctorals sobre terminologia de les universitats de la Xarxa Vives d'Universitats (2010-2019)
/
Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article presentem l'anàlisi de les tesis sobre terminologia defensades, durant la dècada 2010-2019, a les universitats de la Xarxa Vives d'Universitats. Ho fem a partir dels mateixos criteris emprats en l'estudi anterior sobre les tesis publicades entre 1999 i 2010 (Terminàlia, 2, 2010), per tal de garantir la comparabilitat dels resultats. [...] In this article we present the analysis of the PhD theses on terminology defended during the decade 2010-2019 in the Catalan universities of the Vives Network of Universities. We do this based on the same criteria used in the previous study on theses published between 1999 and 2010 (Terminàlia, 2, 2010), in order to guarantee the comparability of the results. [...]
Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2021 - 10.2436/20.2503.01.169
Terminàlia, Núm. 24 (2021) , p. 64-74
|
|
2022-11-30 13:51 |
|
2022-11-30 13:37 |
|
2022-11-30 13:22 |
|
2022-11-30 13:16 |
|
2022-11-08 17:08 |
14 p, 192.6 KB |
La carpeta docente. Instrumento para la evaluación de la calidad docente
/
Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este artículo es presentar la carpeta docente como instrumento de evaluación del desempeño del profesorado universitario. En primer lugar se indican las principales características de la carpeta y, posteriormente, se propone una estructura y se describen los elementos que podrían incluirse en cada uno de los apartados. [...] The aim of this article is to present the teaching portfolio as an instrument to assess university teachers' performance. Firstly, the main characteristics of the portfolio are outlined. Next, a structure is proposed, and the elements that could be included in each of the sections are described. [...]
2019 - 10.5585/eccos.n51.16258
EccoS - Revista Científica, Núm. 51 (2019) , p. 16258
|
|
2022-11-08 16:54 |
10 p, 288.7 KB |
La traducción al español de Pour un tombeau d'Anatole de Stéphane Mallarmé
/
Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
En este artículo, presentamos algunas de las dificultades a las que tuvo que hacer frente Mario Campaña, el traductor de Pour un tombeau d'Anatole, de Stéphane Mallarmé. Nuestro objetivo es romper con la poca importancia que se le otorga al traductor, al que generalmente no se tiene en cuenta y se le considera como una caja emocionalmente vacía. [...] In this article, I present some of the difficulties arising from the translation into Spanish of Pour un tombeau d'Anatole, by Stéphane Mallarmé. My aim is to break with the insignificance of translators, often considered as an emotionally empty being. [...]
2013
Revista de Lenguas Modernas, Núm. 19 (2013) , p. 537-546
|
|
|
|