L'enllaç 18 (maig de 2003)

El canvi del canvi

 

En aquest número
us recomanem...

Nova eina per cercar finançament
L'spam, un problema de tothom
Netscape 7

   
Durant els cinc anys que porto redactant articles editorials per L’Enllaç, m’he referit més d’una vegada al creixement accelerat –a vegades desmesurat— de les necessitats dels usuaris i del seu nivell d’exigència en qualitat de servei.

Són les causes que, ara fa tres anys, van fer que la direcció de l’SI i l’anterior equip rectoral es plantegessin un canvi en el model de funcionament del Servei d’Informàtica, convençuts de la seva imperiosa necessitat.

En alguns punts, que ara i aquí no toca concretar, en l’aplicació del nou model de funcionament hi ha hagut poc encert o poca fortuna i s’han originat insatisfaccions que portem temps posant de manifest (tant nosaltres com els usuaris) des de diversos àmbits i des de diversos fòrums.

En el desenvolupament del Pla Director del nou equip de govern (objectiu núm. 38), primer, i en la resolució del Consell de Govern del 27 de març, després, s’han aportat canvis importants sobre el model de funcionament dels Serveis Informàtics. És el canvi del canvi. Són mesures esperançadores que aporten la il•lusió de solucions definitives. Parlen d’increment d’inversions i de reestructuracions. Com ha de ser. Qui no s’ho conegui i hi estigui interessat pot trobar-ho documentat a Pla de Millores dels serveis Informàtics.

Penso que en moments com els que ara ens toca viure als Serveis Informàtics, és bo fer esment d’altres coses que també han crescut exponencialment aquests darrers anys. Em refereixo, concretament, a la professionalitat, la dedicació, l’orientació a l’usuari i l’esperit de servei de tot el personal, tant el tècnic com d’administració.

Aquestes característiques del personal constitueixen, precisament, el patrimoni principal de què disposa la UAB per enfrontar el repte que planteja el canvi del canvi. No crec que ningú pugui negar aquesta realitat: hi ha hagut un important increment en la qualitat del personal que atén els diversos serveis informàtics (SI, SID, Centres de Recursos,...). I sense donar a aquest capital intel•lectual la importància que té, serà molt difícil vèncer la batalla permanent contra la inestabilitat i la immaduresa endèmica d’unes tecnologies que no paren mai de tenir canvis accelerats, que no acaben mai de donar temps de pair-les perquè la seva pròpia velocitat d’innovació les fa obsoletes als pocs mesos de ser implantades.

És el repte que tots plegats compartim: convertir la UAB en una universitat de referència també pel que fa a la qualitat dels seus serveis informàtics. Que així sia.

Llorenç Guilera
Director del Servei d'Informàtica

 

Hem fet els cinc!

Ara es compleixen cinc anys del nostre tímid llançament a Internet de L’Enllaç núm. 0.

El temps passa volant, però el treball i la feina ben feta no. Això volem creure, almenys, des de la redacció de L’Enllaç. Això ens han fet creure, almenys, les felicitacions rebudes en motiu del nostre cinquè aniversari.

Bufem, entre totes i tots, les cinc espelmes de la sort. Apaguem les espelmes i encenguem, un cop més, la il·lusió de ser-vos útils.

 
   
 

Sumari

Actualitat UAB

Els números canten

Ho sabíeu?

Informàtica al Campus

Programari en català

Humor

Notes de societat

Cartes a l'enllaç

 

 

 

Articles més llegits a L'enllaç nº 17:

1. Windows XP pot ser més segur

2. Una alternativa gratuïta a l'Office de Microsoft

3. Sabadell sense fils

4. Cada cosa al seu lloc

 

 

Glossari

Hemeroteca de L'enllaç

Els qui hem fet L'enllaç nº 18