La singularització del centre

  Formació en turisme i hoteleria. Un model pioner a l'Estat espanyol
El cicle docent
Els estudis de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Recerca i consultoria, un impuls al desenvolupament del sector
Primer centre universitari de l’Estat amb l’acreditació de qualitat
Política de Qualitat i Medi Ambient
Tots els avantatges del Campus de Bellaterra
 


Formació en turisme i hoteleria. Un model pioner a l'Estat espanyol

El model d’ensenyament en turisme i hoteleria de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), pioner i únic a l’Estat espanyol, es va iniciar amb la creació, el 1993, de l’Escola Superior d’Hoteleria de Catalunya, un centre universitari d’ensenyament superior vinculat a la UAB. Quatre anys més tard, aquest model es completava amb el naixement de l’Escola Universitària de Turisme, adscrita a la UAB. L’any 1999 ambdues escoles es van unificar sota una única direcció i l’any 2000 es van unir per crear una nova escola: l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.

El model docent que empara l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera i l’existència de dues titulacions permet un alt grau d’especialització en la formació dels estudiants. Les sinèrgies entre els dos estudis possibiliten l’obtenció i l’aprofitament de recursos comuns i beneficien uns ensenyaments amb rigor universitari. L’EUTDH té com a objectiu estratègic per als propers anys, incrementar aquestes sinèrgies amb la possibilitat de doble titulació entre els Graus deTurisme i de Direcció Hotelera, oferta que permetrà una formació integralen el sector turístic per als nostres estudiants.

Des de el curs 2009-2010 l’EUTDH ve impartint el Grau en Turisme amb molt d’èxit, posant en marxa des del curs 2010-2011 el programa de retitulació pels Diplomats/des en Turisme per tal d’assolir el Grau. I el 2013-2014 inicià l’oferta del Grau de Direcció Hotelera, que s’ha complementat amb l’oferta del curs de retitulació per als Graduats en Direcció Hotelera, dirigit a obtener el Grau i, per tant, un títol oficial i homologat.

Aquest curs 2015-16 està previst iniciar el Grau de Turisme en anglès.

L’Escola manté una relació continuada amb el sector turístic i hoteler que afavoreix les pràctiques nacionals i internacionals dels estudiants, permet la participació directa de representants de les empreses privades i els organismes públics en les activitats docents, i manté oberts els camins per a la inserció professional dels seus titulats.

Programa professional i borsa de treball

El Programa Professional suposa el desplegament de tot un operatiu acadèmic per personalitzar l’orientació laboral de l’alumne amb un seguiment individual que permet l’optimització dels esforços, les aptituds i les actituds de l’estudiant, alhora que facilita bastir perfils curriculars integrals.

Des del primer moment els estudiants entren en contacte amb la realitat del sector. Els convenis per a la realització de les pràctiques en diferents empreses i ens públics de primer nivell –tant de l’àmbit espanyol com de l’estranger– cobreixen les aplicacions reals dels coneixements teòrics adquirits i faciliten als estudiants l’accés al món laboral. Les relacions amb universitats i grups empresarials nacionals i internacionals permeten una visió àmplia i global en els stages de pràctiques.

A través de la borsa de treball els estudiants es projecten professionalment al mercat laboral, sovint abans d’acabar els estudis. El coneixement de les potencialitats dels alumnes mitjançant el Programa Professional, el contacte permanent amb la realitat del sector i el manteniment actualitzat d’una base de dades dels currículums dels alumnes afavoreixen l’efectivitat de la borsa de treball.

L’EUTDH disposa de més de 800 empreses i entitats col.laboradores en les pràctiques dels estudiants i Borsa de Treball.

Rigor Docent

Una de les senyes d’identitat del centre és la seva integració plena amb altres facultats, Escoles, departaments i entitats de la UAB.

L’equip de professors de l’EUTDH és composa de: acadèmics acreditats de la UAB i de professionals de reconegut prestigi d’empreses i institucions del sector.

Per altra banda, la docència d’idiomes es realitza per part del Servei d’ Idiomes Moderns (SIM –UAB) i ara Servei de Llengües, i de UAB Barcelona Idiomes de provada experiència professional i didàctica en grups reduïts per tal d’obtenir unes elevades quotes de qualitat formativa a idiomes (anglès, francès i alemany).    


Noves tecnologies

Els estudiants de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera treballen des del primer moment en un entorn telemàtic amb l’ajut de les noves tecnologies capdavanteres de la comunicació, que poden aplicar als seus estudis:

  • Adreça pròpia de correu electrònic
  • Tutories electròniques dels seus professors
  • Simuladors per a la gestió d’agències de viatges i d’hotels
  • Aules amb equipament multimèdia
  • Lliure accés general als serveis d’Internet i Wifi. Campus virtual
  • Xarxes socials: Facebook, twitter, blog’s 

Els estudiants utilitzen aquestes eines tenen accés als programes amb què treballen la majoria de les empreses turístiques i hoteleres, com ara el Savia/Amadeus de gestió de reserves (del qual l’Escola és centre autoritzat), i els de gestió hotelera integral, com els programes Òptims, Fidelio i altres de forta implantació sectorial.

El rigor en els estudis ha impulsat l’adaptació de les dinàmiques docents al repte de les noves tecnologies de la informació i la comunicació, a través d’una unitat dedicada al desenvolupament d’estratègies per al coneixement. En aquest sentit, en l’àmbit de la formació continuada, ja s’ofereixen cursos de postgrau que combinen l’activitat presencial i a distància en un format docent bimodal amb una plataforma específica on-line. Així mateix els estudis  en Turisme i en Direcció Hotelera segueixen aquest model bimodal de docència utilitzant el campus virtual de la UAB, com a suport i complement a la pròpia formació presencial.

Pràctiques residents a l’Hotel Escola CAMPUS

L’Hotel Escola CAMPUS, situat al mateix recinte de l’Escola, és l’espai de pràctiques hoteleres residents dels alumnes. Té 104 habitacions, un hall de congressos i convencions de més de 2.500 m2 per a 900 persones i tres àmbits de restauració: la cafeteria Sirius l’Orió (escenari de restauració ràpida), el restaurant la Marmita (que ofereix cuina tradicional), i un menjador d’estudiants (que és el primer nivell de confecció i servei de restauració). L’Hotel Escola CAMPUS constitueix el marc ideal per a les pràctiques residents dels alumnes de l’Escola i garanteix l’escenari precís per a l’aplicació pràctica dels coneixements teòrics adquirits, alhora que permet exercir en termes reals les tècniques de servei i gestió dels diferents departaments.


dalt

El cicle docent

Els nostres centres han desenvolupat una concepció especial de l’ensenyament del turisme, entès com una alternança entre els coneixements teòrics i els coneixements aplicats. Aquesta visió cíclica de la formació dels estudiants es completa amb l’assoliment d’un coneixement real.


dalt

Els estudis de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Nascuda arran de la unió de l’Escola Universitària de Turisme i l’Escola Superior d’Hoteleria de Catalunya, l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera està adscrita a la UAB i situada al seu Campus de Bellaterra, amb totes les instal·lacions i els serveis propis d’una de les millors universitats del país.

L’Escola entén l’ensenyament del turisme i l’hoteleria com l’alternança entre els coneixements teòrics i l’aplicació d’aquests a la realitat, i promou i impulsa la investigació i el desenvolupament del sector. Des de la seva creació, estableix i manté relacions nacionals i internacionals amb diferents centres universitaris i organitzacions sectorials.

Un ampli pla de conferències i seminaris impatits durant el curs a càrrec de personalitats rellevants del món del turisme i l’hoteleria permet als alumnes conèixer les experiències reals d’aquestes persones en empreses privades o al capdavant d’estaments públics.

La formació teòrica es complementa amb les pràctiques residents a l’Hotel Escola Campus, i els stages de pràctiques nacionals i internacionals en empreses de prestigi durant els estudis. Un workshop anual posa en contacte directe les empreses amb els titulats i els alumnes d’últim curs.

Aplicació dels Crèdits ECTS i adaptació a l’EEES

L’EUTDH var formar part del Pla Pilot d’aplicació dels Crèdits ECTS (European Credit Transfer System) a les titulacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, des del curs 2005-2006. Ha participat en la implantació d’aquest nou sistema d’avaluació als estudis de la Diplomatura de Turisme i del Graduat en Direcció Hotelera, per aplicar la mateixa metodologia que s’utilitza en el nou Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES) en què es posa més èmfasi en l’alumne que en el professor. Amb la designació per part de la UAB de l’EUTDH com una de les escoles pioneres en aplicar aquest sistema, va reconèixer la qualitat i singularitat de les titulacions que s’imparteixen a l’Escola, i la provada competència en la docència i en l’adaptació als canvis que el nou mercat i condicions precisen. El concepte de la innovació en la gestió ha estat un pilar clau per assolir la competitivitat de l’Escola en el seu àmbit d’actuació, per aconseguir el lideratge en la formació universitària en Turisme i Direcció Hotelera, a nivell de grau, màster i formació continuada atès l’enfocament que s’ha portat a terme, dirigit cap a la millora de la qualitat i la innovació. Al llarg dels cursos 2005-06, 2006-07 i 2007-08 i 2008-2009 es va desenvolupar la metodologia per totes les matèries del pla d'estudis de forma gradual amb èxit. Anteriorment al cursos 2003-04 i 2004-05 es s’havien posat en pràctica aquesta nova metodologia ECTS, com a experiències pilot i de prova, a diverses assignatures del pla d'estudis per tal d'ajustar-les. El Centre va rebre el curs 2008-09 la distinció com a Centre acreditat ECTS per la Generalitat de Catalunya.

Aquesta experiencia ens va permetre una ràpida i millor adaptacióa les noves titulacions de grau sorgides del “Pla Bolonya”, i que en aquests moments s’imparteixen al centre: el Grau de Turisme i el Grau de Direcció Hotelera.

Grau en Turisme

El Grau en Turisme, nou títol universitari, europeu i oficial i homologat, va ser aprovat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el passat octubre de 2008, d' acord a la Memòria i Pla d' estudis presentat per l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB com a procés d'adaptació de la titulació a l' EEES.

El nou Grau en Turisme de la UAB va començar a impartir-se a l'EUTDH-UAB al setembre de 2009 (curs 2009/2010). I al setembre de 2010 es va posar en marxa el curs de Retitulació pels estudiants Diplomats en Turisme.

La transformació de la Diplomatura en Turisme (1997) al Grau en Turisme (2009) està dins dels paràmetres que marca la convergència cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) a partir de la Declaració de la Sorbona de 1998 i de Bolonya de 1999 i el comunicat de Praga de 2001. El Grau de Turisme de la UAB té una orientació formativa acadèmica i professionalitzadora, amb l'objectiu de proporcionar la formació necessària per a la gestió del sector turístic, combinant la formació en administració i direcció d'empreses turístiques amb els coneixements propis i pluridisciplinaris enfocats cap a la planificació del turisme en el sentit més ampli. Una formació integral que proporciona als alumnes habilitats i competències per la millora de la seva formació personal i l'aplicació a la seva activitat professional.

Grau en Direcció Hotelera

El Grau en Direcció Hotelera, nou títol universitari, europeu i oficial i homologat, va ser aprovat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el passat octubre de 2008, d' acord a la Memòria i Pla d' estudis presentat per l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB com a procés d'adaptació de la titulació a l' EEES.

El nou Grau en Direcció Hotelera de la UAB ha començat a impartir-se a l'EUTDH-UAB al setembre de 2013 (curs 2013/2014). Tant mateix al setembre de 2014 s’ha posat en marxa el curs de Retitulació pels estudiants Graduats en Direcció Hotelera.

El Grau de Direcció Hotelera de la UAB té una orientació formativa acadèmica i professionalitzadora, amb l'objectiu de proporcionar la formació necessària per a la gestió del sector de l’allotjament i la restauració. Una formació integral que proporciona als alumnes habilitats i competències per la millora de la seva formació personal i l'aplicació a la seva activitat professional.

Diplomatura en Turisme (titulació a extingir)

L’Escola continua oferint la diplomatura (no com a opció de nou accés i sense docència presencial) oficial i homologada en Turisme

Graduat en Direcció Hotelera (titulació a extingir)

L’Escola continua oferint el graduat (no com a opció de nou accés i sense docència presencial) per permetre aquells estudiants que tinguessin pendents alguns crèdits d’aquesta titulació, la possibilitat d’obtenir-la.

Intercanvis i altres experiències internacionals

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera, sempre ha tingut com a estratègia prioritària la internacionalització dels seus estudis i ha intentat impulsar les relacions internacionals amb altres Universitats de la resta del Món..

En coordinació amb l’Àrea de Relacions Internacionals de la UAB, l’EUTDH ofereix als seus alumnes la possibilitat de realitzar intercanvis d’estudis, a través dels programes Erasmus+, Propi de la UAB i SICUE, amb Universitats de bona part de la geografía europea, mundial i espanyola. Els estudiants poden sol.licitar estades de mig any o anuals, a partir del segon any dels estudis de grau. El departament de relacions internacionals de l’EUTDH orientarà a l’estudiant en tot allò que necessiti saber sobre els intercanvis i les estades internacionals.

Al mateix temps l’EUTDH ofereix diferents possibilitats internacionals fora dels intercanvis perquè els estudiants puguin tenir altres experiències, tant d’estudis com de pràctiques. Així l’EUTDH té dos acords amb el Manhattan Institute of Management i la University of California – Riverside, que permet als estudiants passar 6 mesos als Estats Units d’Amèrica treballant i estudiant.

Una altra possibilitat per als estudiants de l’EUTDH és realitzar pràctiques a l’estranger a través dels diferents acords que es tenen amb empreses d’altres parts del Món. El departament de Pràctiques i Borsa de treball i el departament de relacions internacionasl es coordinen per oferir el màxim de possibilitats i oportunitats als estudiants que desitgen viure aquesta experiencia.

Formació en anglès

A partir del curs 2010-11 l’EUTDH va començar a impartir assignatures en anglès fins a arribar a l’equivalent en crèdits a un any.,Aquesta experiencia era el pas previ a l’oferta en anglès del Grau.

A partir del curs 2015-16, l’EUTDH oferirà el Grau de Turisme íntegrament en anglès, responent a la demanda del sector de professionals del sector cada cop més preparats i a la realitat de l’estudiant, que va incrementant el nivel d’habilitats en anglès.

Tourism degree course


dalt

Recerca i consultoria, un impuls al desenvolupament del sector

Plans d’Acció en la Recerca

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera promou una sèrie d’accions per impulsar la recerca a partir del proper curs 2015-2016 i acostar encara més la universitat a l’Administració Pública i al sector empresarial.

La primera d’aquestes accions és la definició d’un mapa d’investigadors i de línies de recerca de professors vinculats a l’Escola que permeti crear una xarxa identificant sinèrgies i potencials col·laboracions. També es volen identificar altres potencials investigadors en turisme vinculats a altres departaments de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Aquesta base de dades ha de facilitar l’obtenció de més documents de recerca entre els investigadors vinculats a l’Escola. També es pretén que aquesta base de dades permeti identificar l’expertesa de cada professor per àmbits i es pugui facilitar la visibilitat i el contacte amb els mitjans de comunicació depenent del tema d’actualitat.

A més, l’Escola aposta per atraure professors visitants que duguin a terme estades de recerca a la nostra institució. Aquestes estades han de permetre obtenir nou coneixement i noves maneres de fer recerca a altres indrets i crear documents de recerca amb professors de l’Escola. La difusió d’aquest coneixements es transmetrà a través de seminaris i/o conferències a tot el professorat i alumnes de l’Escola tant de Graus i com de Màsters.

També es preveu la creació d’una Comissió de Recerca amb professors de l’Escola i altres professors amb reconeguda trajectòria investigadora vinculats a altres facultats de la UAB per definir les línies mestres que ha de seguir l’Escola en matèria de recerca. Entre altres, aquest òrgan pot vehicular la conveniència d’assistir a determinats congressos, participar en projectes de recerca, la línia i temes a tractar en potencials informes o butlletins de recerca, determinar cursos de formació necessaris pels investigadors, noves idees per projectes de consultoria al sector turístic, proposar professors visitants, promoure estades de recerca a l’estranger i proposar ponents per diferents jornades, seminaris o cursos.

L’Escola també potenciarà la creació d’informes i butlletins de recerca de temes d’actualitat amb la inclusió d’articles de recerca, indicadors sectorials, opinió d’experts, cobertura de temes d’actualitat turística i participació d’estudiants i professors.

La promoció de la recerca també es vol impulsar a través de l’organització de seminaris i conferències a nivell mensual amb experts en diferents temes de l’àmbit turístic. Alguns d’aquests ponents seran professors visitants anteriorment esmentats. Aquest esdeveniment és obert a professors i estudiants de Grau i Màster de l’Escola i, en general, a tota la comunitat universitària. Els estudiants de darrer any de Grau poden convalidar crèdits per assistir i participar activament en els seminaris.

Una altra acció de recerca adreçada conjuntament als estudiants de darrer curs de Grau i als estudiants de Màster és la participació activa en projectes de recerca vigents i projectes d’emprenedoria i obtenir Treballs Finals de Grau i Treballs Finals de Màster amb un perfil més investigador. A principi de curs, es farà una jornada per incentivar a que alguns estudiants participin activament en alguns projectes de recerca a proposta del responsable de Recerca i/o tutors i també en projectes d’emprenedoria a proposta del responsable del CIEU (Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries) i/o tutors.

Àrea de Consultoria

L'Àrea de Consultoria (ARC) està especialitzada en els temes d’intersecció turisme i medi ambient, turisme i seguretat, i turisme i economia turística local. La qualitat dels serveis de consultoria i recerca de l’ARC està garantida per uns equips pluridisciplinaris d’especialistes en diversos àmbits d’estudi.

Els destinataris dels serveis de l’ARC són:

  • Empreses d’allotjament: hotels, càmpings...
  • Empreses de lleure: camps de golf, estacions d’esquí, parcs temàtics...
  • Administracions: diputacions, consells comarcals, comunitats autònomes, ajuntaments…
  • Altres: balnearis, espais naturals, altres empreses del sector turístic i hoteler...

L’Àrea de Consultoria s’especialitza en tres línies de serveis:

  • Turisme i medi ambient, amb les activitats següents: sistema de gestió ambiental (UNE-EN-ISO 14001); sistema de gestió de la sostenibilitat; Agenda 21 territorial (sistema de planificació); ecoauditories i avaluacions ambientals; estudis d'ecoturisme, turisme sostenible, turisme rural i agroturisme; plans de senderisme, itineraris turístics i inventaris de camins; disseny de Distintiu de Garantia de Qualitat Ambiental per a comerços, empreses de lleure, restaurants, destinacions turístiques, etc.
  • Seguretat de les destinacions i infraestructures turístiques, l’objectiu del qual és crear un sistema de detecció, avaluació i quantificació del grau de seguretat i dels riscos existents en una destinació o instal·lació turística municipal. En aquest àmbit, realitzat en col·laboració amb l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la UAB, s’avaluen aspectes com la seguretat pública, la seguretat alimentària, els riscos naturals, la situació econòmica de la destinació, l’estabilitat política o el conflicte social, entre altres.
  • Economia turística local i estratègica, amb la qual es pretén proveir els municipis turístics de la informació objectiva, rigorosa i veraç necessària per a la presa de decisions. En aquest àmbit es realitzen anàlisis de conjuntura que avaluen l’evolució turística a curt termini i estudis específics de tipus estructural sobre diferents aspectes del sector, com ara prediccions sobre la demanda turística, anàlisi del mercat de treball, estacionalitat dels fluxos turístics, planificació estratègica, estudis de viabilitat i desenvolupament de projectes, màrqueting local i indicadors sintètics de la indústria hotelera.
dalt Primer centre universitari de l’Estat amb l’acreditació de qualitat

Des del seu primer any d’activitat, l’Escola ha mantingut una política de qualitat en què estan implicats tots els professionals i que afecta totes les activitats docents i no docents del centre. L’octubre de 1999 el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions (LGAI) va certificar l’homologació nacional i europea segons la norma de qualitat UNE-EN ISO 9002, tant pel que fa als procediments d’ensenyament com als relacionats amb la gestió. Així el va convertir en el primer centre universitari espanyol pioner que obté aquesta certificació.

Durant l'any 2002 el centre va adoptar el seu pla de qualitat a la nova norma ISO 9001.2000. El mapa de processos creat garanteix els objectius de l'escola, que se centren especialment a:

  • Aconseguir la satisfacció de l’estudiant mitjançant una millora continuada de la prestació del servei.
  • Garantir la millora continuada dels processos docents.
  • Garantir la personalització de l’orientació acadèmica i laboral de l’alumne, amb un seguiment individualitzat.
  • Assegurar que les actuacions futures (tant docents com de gestió) també compliran els requisits de qualitat.

A l’any 2003 la nostra titulació de Turisme va ser avaluada per l’AQU (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya), essent els primer de Catalunya i a l’any 2006 el Graduat en Direcció Hotelera.

L’any 2009 l’Agència de Qualitat Universitària de Catalunya ha avaluat el centre en la seva totalitat amb un informe favorable.  

Compromís ambiental

L’EUTDH ha estat treballant des de 2004 per l’implantació d’un sistema de gestió ambiental. Aquesta gestió s’està duent a terme amb uns objectius principals que són:

  • Controlar i minimitzar els impactes ambientals generats pel funcionament del centre.
  • Incentivar el compromís de respecte  i implantació a favor del medi ambient entre tots els membres del centre (professorat, pas,alumnes)
  • Contribuir, en definitiva, al desenvolupament sostenible de la societat i el medi ambient

Sistema Integrat de Qualitat i Medi Ambient

El procés endegat a 1999 per obtenir la certificació del centre mitjançant la norma UNE-EN ISO 9001 2000, ha aconseguit una fita més de millora en front al 2006 a l’ obtindre la certificació mediambiental UNE-EN-ISO 14001-2004 El Centre ha estat pioner en l’obtenció a nivell universitari del primer sistema integrat de qualitat i Medi ambient (ISO 9001-2000 + ISO 14001-2004).

En aquesta línia d’actuacions el centre ha rebut el premi a la Competitivitat 2007 a l’Innovació en organització que atorgà la Generalitat de Catalunya a aquelles institucions que marquen amb les seves actuacions millores capdavanteres en el seu àmbit d’actuació.

Totes aquestes polítiques i sistemes s’ han aplicat  en la concepció, el.laboració  i  implantació de la nova titulació de Grau en Turisme i en el futur en el Grau en Direcció Hotelera.  Aquests estudis estaran sotmesos als mateixos controls i avaluacions de tots les titulacions que oferta l’ EUTDH així com els serveis que els donen suport.


dalt

Política de Qualitat i Medi Ambient


L’EUTDH ha decidit l’elaboració d’aquest manual amb l’objectiu de descriure el seu Sistema Integrat de Qualitat i de Medi Ambient i assegurar així el compliment de tots els compromisos de servei adquirits:
  • Mantenir un Sistema de Gestió Integrat de Qualitat i Medi Ambient que proporcioni el mecanisme per assolir les expectatives dels alumnes i els compromisos assumits en la Carta de Serveis i que sigui conforme als requeriments de les normes UNE EN ISO 9001:2000 i UNE EN ISO 14001:2004.
  • Garantir la millora contínua de tots els seus processos docents a través de la selecció, la formació i la participació de tot el seu personal docent, administratiu i auxiliar.
  • Garantir la personalització de l’orientació laboral de l’alumne, a través del Programa Professional, amb un seguiment individual que ha de permetre recolzar-lo en la consolidació del seu perfil professional detectant les seves actituds i aptituds.
  • La promoció de conductes i comportaments responsables amb el medi ambient.
  • El desenvolupament de les activitats formatives al centre en turisme, hoteleria i oci de forma congruent amb els valors ambientals per tal de que l’exercici professional i laboral dels futurs titulats sigui responsable amb el medi ambient.
  • La col·laboració, cooperació i coordinació amb el Servei de Prevenció i Medi Ambient de la UAB en la seva política ambiental i actuacions derivades en particular en aquelles iniciatives que són impulsades per la UAB atès el conveni d’adscripció i relació de dependència i ubicació al Campus de la UAB.
  • El desenvolupament de les activitats de formació interna necessàries destinades a la comunitat universitària de l’EUTDH (professorat, personal d’administració i serveis i estudiants) per tal de complir els objectius de la política  de qualitat i ambiental del centre.
  • La sensibilització pels valors ambientals en tota promoció, planificació, comercialització, gestió i administració de productes, línies d’activitat i projectes turístics, de forma especial als projectes de recerca i consultoria.
  • El desenvolupament de la comunicació interna i externa necessària, així com les activitats d’informació, per tal d’afavorir el compliment del sistema integrat de qualitat i de medi ambient.
  • La reducció dels consums de recursos i matèries primeres als mínims possibles, el reciclatge i reutilització de residus i materials i la prevenció de la contaminació.
  • La coordinació i col·laboració amb els proveïdors per tal d’utilitzar matèries primeres i productes ecològics.
  • El compliment de la legislació ambiental així com d’altres compromisos que es puguin subscriure en aquesta matèria.
dalt Tots els avantatges del Campus de Bellaterra

La situació de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera al Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona facilita que tots els estudiants es beneficiïn de les infraestructures docents i d’investigació (facultats, departaments, instituts i centres d’investigació), els serveis bàsics per als estudis (biblioteques i aules d’informàtica) i molts altres serveis: instal·lacions esportives i sanitàries, residències, establiments comercials i culturals.

  • Esports
  • Biblioteques
  • Idiomes
  • Cinema i teatre
  • Accés informàtic
  • Comerços i serveis (Plaça Cívica)
  • Habitatges per a estudiants (Vila Universitària)
  • Menjadors universitaris
  • Atenció sanitària

Accés al Campus de la UAB:

  • En tren amb els Ferrocarrils de la Generalitat, fins a les estacions de Bellaterra i la UAB.
  • En tren amb Renfe fins a l’estació de Cerdanyola-Universitat.
  • En autobús.
  • Per carretera, des de les autopistes A-7 i C-58 (A-18).

A més, el Campus disposa d’un servei intern gratuït d’autobusos que comunica l’estació de Renfe Cerdanyola-Universitat amb els diferents edificis.

EUTDH ·  Edifici Blanc . Vila Universitària · 08193 Bellaterra · Barcelona (Spain) · T. +34 93 592 97 10 · F. +34 93 5817495
  
Segell Iqua    a+ 9001    a+ 14001    Premis Competitivitat