Curs d'interpretació del patrimoni natural

Vols ser guia de natura? Aquest curs donarà els fonaments tant teòrics com pràctics necessaris per dur a terme activitats de guiatge en entorns naturals, tant des del punt de vista del guiatge naturalista i ecoturístic, com per activitats diverses que tenen lloc a la natura centrades en la interpretació del patrimoni natural.

Els participants aprendran diferents tipus d'eines i tècniques relacionades amb la professió del guia de natura, la preparació i execució dels guiatges, la comunicació i la interpretació del patrimoni natural, l'aprofitament dels recursos naturals i l'avaluació de les seves activitats.

• La interpretació del patrimoni. Qualitats de la interpretació.
• Frases-tema, marcs i universals. Eines pel guiatge interpretatiu. Breu història de la interpretació.
• La xerrada interpretativa. Treballar amb objectes individuals. La superació de les barreres. Llenguatge parlat i corporal.
• La presentació de les xerrades interpretatives. Introducció i desenvolupament de les línies temàtiques.
• Les passejades interpretatives. Presentació dels mapes mentals. Introducció a la interpretació crítica.
• L´aprenentatge per la sostenibilitat. La interpretació itinerant.
• Altres temes de la interpretació personal. El procés de certificació. Prova escrita. Preparació de les actuacions i resultats de les proves.
• Presentació de les xerrades interpretatives.

Metodologia

El curs serà molt amè i pràctic i promourà la participació activa dels alumnes al llarg de totes les sessions. Més del 70% del curs es farà de manera pràctica a través d´exercicis a l´aula i al camp per tal d´aplicar la teoria explicada. Per tal de rebre la certificació, es realitzarà una avaluació de tots els conceptes adquirits i una prova de camp.

Públic objectiu

Especialment adreçat a guies de natura en actiu, professionals del sector del turisme i la natura -guies de natura o de cultura, educadors, informadors, guardes forestals i de parcs naturals, altres tipus de guies i professionals-, o persones emprenedores i interessades en el turisme i la natura.

Durada del curs

El curs s'oferirà en modalitat presencial intensiva (40 hores de classe, concentrades durant dos caps de setmana) a l´Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona (Campus de Bellaterra). El treball de camp es farà principalment a l´entorn natural del Campus de la UAB.

El calendari del curs serà el següent:

•    Divendres 24 de març de 2017: de 16:30 a 20:30 h.
•    Dissabte 25 de març de 2017: de 9:30 a 13:30 i de 15:00 a 19:00 h.
•    Diumenge 26 de març de 2017: de 9:30 a 13:30 i de 15:00 a 19:00 h.
•    Divendres 31 de març de 2017: de 16:30 a 20:30 h.
•    Dissabte 1 d'abril de 2017: de 9:30 a 13:30 i de 15:00 a 19:00 h.
•    Diumenge 2 d'abril de 2017: de 9:30 a 13:30 i de 15:00 a 19:00 h.

Coordinació del curs i professorat

El curs està coordinat i impartit per Evarist March, llicenciat en Biologia, guia professional de natura, formador del projecte HeriQ i director de Naturalwalks.

Certificats

Una vegada superat el curs (amb una assistència mínima del 80% de les hores presencials), l´EUTDH-UAB atorgarà el títol de certificat d´assistència i aprofitament.
Si, a més, l´alumne supera el procés d´avaluació del curs, obtindrà el certificat segons el Projecte europeu HeriQ validat per Interpret Europe, organització de referència a Europa en el camp de la interpretació del patrimoni.

Preu del curs

La matrícula del curs té un cost de 500 euros.
Els alumnes i exalumnes de l'Escola de Turisme i Direcció Hotelera- UAB disposaran d'un descompte del 10%.

Matrícula

Per tal de formalitzar la matrícula els candidats hauran de realitzar un pagament de 500€ abans del 17 de març de 2017 al enllaç següent. La gestió acadèmica enviarà un e-mail a l'estudiant confirmant la matrícula al curs.

En cas de necessitar una factura o un document acreditatiu de la inscripció al curs, cliqui aquí i ompli la informació demanada.