Inici > Els estudis >Descripció de les assignatures >Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes (Segon curs)
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes - Segon curs
Sistemes Operatius
Contingut
• L’objectiu d’aquesta assignatura és introduir l’alumne en el tema dels sistemes operatius a nivell general. S’estudien els principals conceptes dels sistemes operatius actuals: multiprogramació, processos, threads, com s’executen els processos/els threads (administració de CPU), com comparteixen informació sobre recursos (concurrències) i la resta de les diferents parts que forma el SO control de memòria, memòria virtual, entrada/sortida, sistema d’arxiu, seguretat i una petita introducció sobre SO distribuïts.
• L’estudiant ha de conèixer els serveis que a nivell de descripció funcional proporciona el Sistema Operatiu, així com les polítiques de gestió aplicades als mòduls bàsics que configuren el mateix. Els conceptes involucrats farien referència: al model de thread Vs procés, comunicació de processos mitjançant sockets, filosofies de disseny de un SO, el servidor d’arxius, el mòdul de Entrada/Sortida, el Gestor de Memòria, la seguretat en els SO i la problemàtica del còmput distribuït des de la perspectiva del SO.
• Des del punt de vista de coneixements pràctics a desenvolupar, l’alumne realitza un conjunt de activitats sobre el SO Unix des de dues visions diferents: a nivell d’usuari (shell script), a nivell de programador. El objectiu d’aquestes tasques és desenvolupar aspectes per part de l’alumne en base a la programació de processos i threads, en la seva comunicació per missatges i en el control de concurrènciade múltiples processos/threads.
Competències
Competències Generals:
• Capacitat d’anàlisi i síntesi.
• Resolució de problemes.
• Capacitat d’organització i planificació.
• Comunicació oral i escrita.
• Treball en equip.
• Raonament crític.
• Aprenentatge autònom.
• Presa de decisions.
Competències Específiques:
• Interactuar amb el sistema operatiu Unix a diferents nivells de treball: usuari, usuari avançat, programador, programador avançat.
• Treballar amb comandes i seqüències d’aquests (Shell Scripts) i amb la interfase de programació (API) del sistema operatiu.
• Utilització de les abstraccions.
• Poder determinar la influencia del SO en l’execució de les aplicacions.
• Dissenyar, programar i provar diferents programes de aplicació per enfortir el coneixements teòric - pràctics.
• Tècnica de resolució de problemes.
Comentaris
Professors
Horaris
| Grups de Teoria | Tipus | Quadrimestre | Horaris | Professors |
|---|---|---|---|---|
| G10 | Teoria | 1r Semestre | Dimecres 09:00 (2h) | Pendent d'assignar |
| G10 | Pràctiques | 1r Semestre | Dilluns 11:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G10 | Pràctiques | 1r Semestre | Dilluns 12:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G10 | Teoria | 2n Semestre | Dimecres 09:00 (2h) | Pendent d'assignar |
| G10 | Pràctiques | 2n Semestre | Dilluns 11:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G10 | Pràctiques | 2n Semestre | Dilluns 12:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G50 | Teoria | 1r Semestre | Dimecres 15:00 (2h) | Pendent d'assignar |
| G50 | Pràctiques | 1r Semestre | Dilluns 18:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G50 | Pràctiques | 1r Semestre | Dilluns 19:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G50 | Teoria | 2n Semestre | Dimecres 15:00 (2h) | Pendent d'assignar |
| G50 | Pràctiques | 2n Semestre | Dilluns 18:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| G50 | Pràctiques | 2n Semestre | Dilluns 19:00 (1h) | Pendent d'assignar |
| Plans d'estudis | Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes | Primer curs | Segon curs | Tercer curs |
|---|