A A A Contrast +/- Castellano   English
CERCA
Intranet i Campus Virtual Multimèdia Facebook Facebook
 LA FACULTAT    ELS ESTUDIS    MOBILITAT I INTERCANVI    INFORMACIÓ ACADÈMICA    RECERCA  
 La Facultat de Veterinària  Informació acadèmica  Normativa avaluació facultat de veterinària 

Normativa Avaluació Facultat de Veterinaria


NORMATIVA D’AVALUACIÓ DE LA FACULTAT DE VETERINÀRIA
Aprovada en Junta de Facultat el 30 de juny de 2015

Preàmbul
D’acord amb el títol IV de la Normativa Acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona (NAUAB) aplicable als estudis universitaris vigents, correspon al centre, mitjançant una Comissió d’Avaluació, establir els criteris i les pautes generals d’avaluació per a totes les seves titulacions, i resoldre qualsevol qüestió relacionada amb el procés d’avaluació, d’acord amb la NAUAB.
 
A la Facultat de Veterinària la Comissió de seguiment acadèmic i de qualitat (CSAG) de cada grau i la Comissió de Màster (CM) assumeixen les competències que la NAUAB dóna a la Comissió d’avaluació.
 
En aquesta normativa es defineix l’avaluació com el procés de valoració d’assoliment dels objectius formatius fixats dins d’una titulació, a partir d’evidències objectives i quantificables, i criteris transparents i degudament difosos. En aquest document l’ús del terme “assignatura” inclou també els mòduls de màster.
 
Apartat 1. Consideracions generals sobre les proves d’avaluació
 
1.1. El professorat responsable de cada assignatura serà l’encarregat d’aplicar adequadament els criteris i les pautes d’avaluació, aprovades pel centre, mitjançant la CSAG de cada grau o la CM, i recollides en les respectives guies docents, i de donar la qualificació final a l’estudiantat matriculat a l’assignatura, de la qual deixarà constància en l’acta d’avaluació corresponent.
 
1.2. El tipus de prova i els criteris d’avaluació de cada assignatura hauran d’estar explicitats de forma clara a la guia docent i no podran ser modificats al llarg del curs acadèmic en el que aquesta estigui vigent.Com a mínim a la guia docent haurà de constar el valor relatiu en percentatge de cada una de les activitats d’avaluació programades i el valor mínim que s’ha d’obtenir en aquestes per superar-les o per que puguin fer mitjana. Així mateix, la qualificació mínima global necessària per superar l’assignatura serà el 5,0.
 
1.3. A la guia docent s’haurà de definir quan un estudiant obtindrà la qualificació de No Avaluable. De manera general considerem que un estudiant no és avaluable si participa en activitats d’avaluació que suposin menys del 50% de la nota total.
  
1.4. Els estudiants que no puguin assistir a una prova o activitat d’avaluació (que suposi més d’un 20% de la nota i/o que la seva superació sigui imprescindible per aprovar i que no tingui prevista una recuperació) per causa justificada (com ara un problema de salut, defunció d’un familiar de fins a segon grau, accident, gaudir de la condició d’esportista d’elit i tenir una competició o activitat esportiva d’obligada assistència, etc) i aportin la documentació oficial corresponent al coordinador de titulació (certificat mèdic oficial en el que es faci constar explícitament la incapacitat de realitzar un examen, atestat policial, justificació de l’organisme esportiu competent, etc.), tindran dret a realitzar la prova en una altra data o bé, disposar d’una activitat alternativa avaluable. El coordinador de titulació vetllarà per la concreció d’aquesta, prèvia consulta al professor de l’assignatura afectada.
 
1.5. Les proves d’avaluació que no siguin de recuperació es programaran en un període màxim de 4 setmanes a partir de la finalització de les activitats docents de l’assignatura.
 
1.6. Totes les proves d’avaluació d’una assignatura que representin un percentatge igual o superior al 50% de la nota final, i/o siguin imprescindibles per aprovar l’assignatura, tindran la corresponent recuperació.
 
1.7. La qualificació final d’una assignatura no es pot basar únicament en una eventual prova de síntesi, llevat de que es tracti de la segona i tercera matrícula o sigui una convocatòria extraordinària de final d’estudis.
 
1.8. A partir de la segona matrícula d’una assignatura, i a decisió del professor responsable, l’avaluació podrà consistir en una prova de síntesi que avaluï els resultats d’aprenentatge recollits a la guia docent.
 
1.9. El professorat responsable de les assignatures haurà de facilitar als estudiants les rúbriques utilitzades per a l’avaluació de cadascuna de les activitats d’avaluació realitzades. En cas que es tracti d’una prova oral s’haurà de deixar constància escrita de la valoració feta a l’estudiant en funció de la rúbrica, aquesta documentació s’haurà de conservar i mostrar-la a l’estudiant en cas que sol·liciti la revisió de la prova.
 
1.10. A les proves d’avaluació escrites, en el document que s’entrega als estudiants s’indicarà la ponderació a la nota final i la penalització si s’escau, així com el temps de realització de la prova.
 
1.11. En acabar el curs, la CSAQ de cada grau analitzarà el rendiment dels estudiants en les diverses assignatures que s’imparteixen a la Facultat, i podrà proposar mesures a prendre en funció de les conclusions derivades de l’anàlisi realitzada.
 
1.12. En cas que es contempli la possibilitat de millorar la nota final mitjançant una prova i/o activitat específica d’avaluació, la guia docent haurà d’incloure el procediment. Així mateix, s’haurà d’indicar si la presentació de l’estudiant a l’examen de millora comporta la renuncia a la qualificació obtinguda prèviament.
 
Apartat 2. Programació i data de realització de proves d’avaluació programades
 
2.1. No es podrà introduir cap canvi en la programació (data, hora i lloc de realització) d’una prova d’avaluació sense el vist i plau del coordinador de la Titulació a la que pertanyi l’assignatura en qüestió. La Gestió Acadèmica farà pública qualsevol modificació en els calendaris i aularis de les proves d’avaluació com a mínim dos dies abans de la seva celebració mitjançant els sistemes habituals de comunicació.
 
2.2. Si per qualsevol causa justificada una prova d’avaluació no es pogués dur a terme, el coordinador de titulació procedirà a programar-la en una data posterior.
 
2.3. El departament responsable de la docència d’una assignatura haurà d’assumir la realització de la prova d’avaluació en cas que, per raons no justificades, el professor responsable no la dugui a terme.
 
2.4. Els estudiants podran sol·licitar l’ajornament d’una prova d’avaluació si el seu inici s’endarrereix més de trenta minuts per absència del professor encarregat de l’examen sense cap comunicació al respecte.
 
2.5. En qualsevol dels supòsits contemplats en els tres punts anteriors, el coordinador de Titulació, prèvia consulta amb el professor o departament implicat segons el cas, fixarà data, hora i lloc per a la realització de la prova d’avaluació afectada en el termini temporal que la programació acadèmica ho permeti.
 
Apartat 3. Qualificació de les proves d’avaluació
 
3.1. Les qualificacions de qualsevol activitat d’avaluació s’hauran de donar a conèixer als estudiants, com a molt tard, 20 dies lectius després de la seva celebració o entrega. En cas que la qualificació correspongui a una prova parcial escrita, aquesta s’haurà de donar a conèixer, com a mínim, tres dies naturals abans de la convocatòria i/o celebració de la prova destinada a la recuperació corresponent. En cas que per raons justificades no es pogués acomplir aquest termini, s’informarà al coordinador de titulació.
 
3.2. La CSAQ de cada grau és la responsable de resoldre les sol·licituds d’avaluació per compensació d’acord amb els requisits contemplats en la Normativa d’Avaluació de la UAB i que en cap cas es aplicable al Treball de Fi de Grau ni a les pràctiques externes.
 
Apartat 4. Revisió de les qualificacions
 
4.1. El termini de revisió ordinària dels exàmens començarà, com a mínim 24 hores desprès de la publicació de les qualificacions o el mateix dia, si abans s’ha anunciat públicament, i tindrà lloc dins els set dies lectius següents a aquesta publicació. S’hauran de respectar els terminis d’introducció de les qualificacions a les actes marcats pel Consell de Govern de la UAB.
   
4.2. Contra el resultat de la revisió d’una prova d’avaluació, l’estudiant disposarà d’un termini de quinze dies per presentar una reclamació de revisió extraordinària motivada i dirigida al degà de la Facultat qui la trametrà a la CSAQ de cada grau que establirà el procediment.
 
Disposicions addicionals
Disposició addicional primera
Aquells estudiants que es trobin en situació de demanar la quarta convocatòria d’una o més assignatures no superades seran citats a una sessió de tutoria amb el degà/ana i coordinador/ora, assistits per una persona de la Gestió Acadèmica.
 
Disposició addicional segona
L’alumnat de la llicenciatura de Veterinària els hi serà d’aplicació la present Normativa sempre i quan existeixi una coincidència amb l’articulat de les anteriors normatives i acords vigents existents en matèria d’avaluació. També els hi serà d’aplicació la present Normativa quan es plantegin situacions excepcionals (no acadèmiques) i que anteriorment no estaven regulades, sempre i quan no sigui en perjudici de l’alumnat. Per a la resta de situacions s’aplicarà tot el que està normativitzat en matèria d’avaluació per als estudis de Llicenciatura. Aquesta disposició deixarà d'estar en vigor al finalitzar el curs 2015-16.
 
Disposició final
La present normativa entrarà en vigor el curs acadèmic 2015 – 2016.

 

Inici Webmaster Contactar Administració Mapa del Web
2015 Universitat Autònoma de Barcelona