MODEL DE PROVA

L’examen de Suficiència per al PDI consta de quatre parts:

– Expressió escrita. Aquesta àrea consta d’una sola tasca: elaboració d’un text explicatiu, instructiu i argumentatiu, a partir dels inputs, que pot ser un article d’opinió, un informe o un text de presentació d’entre 380 i 400 paraules.

– Comprensió oral i expressió escrita: elaboració d’un text explicatiu o descriptiu, d’unes 200 paraules, que pot ser una notícia, una entrada en un blog, un fullet per a una publicació d’àmbit general, a partir d’un text oral, d’entre 3 minuts 30 segons i 4 minuts de durada, i d’unes preguntes guia que serviran per elaborar la tasca. El text oral s’escoltarà dues vegades.

– Coneixements lèxics i gramaticals. Aquesta àrea consta de cinc exercicis:

  1. El primer exercici conté 20 ítems sobre aspectes de morfologia i sintaxi repartits en dos textos, en què l’examinand ha d’escollir i discriminar la resposta adequada al context entre tres opcions donades.
  2. El segon exercici consisteix a completar 8 buits amb la forma adequada de la paraula que es dona entre parèntesis inserits dins de frases. El mot amb què s’ha d’emplenar el buit es pot obtenir per la flexió gramatical de la paraula de referència (adjectius, noms i verbs).
  3. El tercer exercici consisteix a completar 8 buits amb la forma adequada de la paraula que es dona entre parèntesis dins d’un text. El mot amb què s’ha d’emplenar el buit s’obté per la derivació de la paraula de referència.
  4. El quart exercici consisteix a buscar 6 mots dins d’un text que siguin sinònims de les paraules que es proposen en l’enunciat de l’exercici.
  5. El cinquè exercici consisteix a escollir 8 frases fetes o locucions, entre 10 de proposades, per completar el significat de les 8 frases de què consta l’exercici.

– Expressió oral: exposició d’un tema i conversa amb les persones que examinen.

Trobareu el model i criteris de correcció al web de la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació en Llengua Catalana:

Model d’examen CIFALC Suficiència PDI i criteris de correcció de la prova.

Model de correcció de la prova (Àrea 3).

 

AVALUACIÓ CONTINUADA

Les tasques que es fan durant el curs es corregeixen d’acord amb uns criteris establerts per ajudar a entendre i corregir cada tipus d’error.  Tot i que no són exactament els mateixos criteris que s’apliquen en l’avaluació final, es basen en els mateixos conceptes bàsics.

Criteris de correcció de l’expressió escrita

Criteris de correccio del text escrit a partir d’un text oral

Criteris aproximats de valoració de l’expressió oral (Cal afegir-hi la interacció amb els examinadors)