Pla de treball setmanal per a la revisió i la pràctica dels diversos aspectes d’ortografia, morfologia i sintaxi propis d’un coneixement superior de català.
De la primera classe a la segona:
1) Ortografia: treballar els dos primers temes (vocalisme a/e, o/u, pàg. 2-8) del dossier d’ortografia (model de correcció)
2) Morfologia i sintaxi: treballar les unitats 1 i 2 (preposicions / conjuncions, pàg. 2-11) del dossier de morfologia i sintaxi (model de correcció)
Per practicar-ho més:
| vocalisme | a/e – o/u |
| preposicions | per / per a |
| fins a / cap a / com a | |
| canvi i caiguda de preposició | |
| a davant del CD | |
| conjuncions | sinó / si no |
| perquè / per què / per a què | |
| perquè / doncs | |
***
De la segona classe a la tercera:
1) Ortografia: treballar els accents i les dièresis (pàg. 9-20) del dossier d’ortografia (model de correcció)
2) Morfologia i sintaxi: treballar la unitat 3 (oracions de relatiu, pàg. 12-16) del dossier de morfologia i sintaxi (model de correcció)
Per practicar-ho més:
***
De la tercera classe a la quarta:
1) Ortografia: treballar essa sorda i essa sonora (pàg. 21-25) i consonants oclusives(pàg. 26-28) del dossier d’ortografia (model de correcció)
2) Morfologia i sintaxi: treballar les unitats 4 (morfologia del nom, pàg. 17-21) i 5 (morfologia de l’adjectiu, pàg. 22-26) del dossier de morfologia i sintaxi (model de correcció)
Per practicar-ho més:
***
De la quarta classe a la cinquena:
1) Ortografia: treballar g/j, x/ix, tx/ig (pàg. 29-31), l/ll/l·l (pàg. 32), m/n (pàg. 33), b/v(pàg. 34-35), h (pàg. 36) i r/rr (pàg. 37) del dossier d’ortografia (model de correcció)
2) Practica l’ortografia amb aquesta cançó d’Els Amics de les Arts: Exercici seixanta
3) Morfologia i sintaxi: treballar les unitats 6 (quantitatius, indefinits i numerals, pàg. 27-30) i 7 (verbs, pàg. 31-43) del dossier de morfologia i sintaxi (model de correcció)
Per practicar-ho més:
| consonantisme | g/j, x/ix, tx/ig |
| l, ll, l·l (introducció i l·l) | |
| m/n (activitats de síntesi) | |
| b/v (activitats de síntesi) | |
| la lletra h, distinció r/rr, la r muda | |
| morfologia | quantitatius, indefinits i numerals |
| el verb | |
***
De la cinquena classe a la sisena:
1) Ortografia: treballar l’apòstrof i la contracció (pàg. 38) i el guionet en mots compostos (pàg. 39-40), i repàs d’ortografia (pàg. 41-44) del dossier d’ortografia (model de correcció)
2) Morfologia i sintaxi: treballar les unitats 8 (pronoms febles, pàg. 44-54) i 9 (verbs ser i estar, pàg. 55-57) del dossier de morfologia i sintaxi (model de correcció)
Per practicar-ho més: