Performance in Post-compulsory Education : Evidence from Vocational and Academic Tracks
López-Mayan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada

Fecha: 2013
Descripción: 53 p.
Resumen: This paper investigates the factors in_uencing grade performance in two different high school tracks (academic and vocational), including the effect of the amount of work achieved while studying. The empirical strategy analyzes grade progression through the outcomes, passing, repeating and dropping out, conditioning on previous outcomes, and dealing with the endogeneity introduced by the working variable. The analysis is based on a unique Spanish data with information on schooling and labor histories. Findings show that working reduces performance in both tracks, mainly during the first year, although the ffects are less detri- mental in the vocational path. Additionally, good performance in compulsory education, at- tending a private high school, or having high-educated parents improve outcomes, particularly in academic high school.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball
Colección: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1302
Documento: Working paper
Materia: Rendiment escolar ; Educació secundària ; Abandó dels estudis (Educació secundària) ; Joventut ; Treball



53 p, 1.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Departamento de Economía Aplicada. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2013-03-11, última modificación el 2025-04-13



   Favorit i Compartir