Com fomentar les vocacions científico-tècniques?
Artigas Roig, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Àrea de Comunicació i Promoció
Fecha: |
2013 |
Resumen: |
Des de diversos sectors de la societat, com ara universitats, centres de recerca o administració pública, s'impulsa habitualment un gran ventall d'iniciatives adreçades a fer créixer l'interès per la ciència i la tecnologia entre el públic. En molts casos s'afirma que aquestes accions poden servir per perseguir un objectiu més concret, com és el de fomentar les vocacions científico-tècniques entre el jovent, tot i que moltes d'elles probablement estan més guiades per una vaga intuïció que per uns fonaments, i per altra part no sol avaluar-se'n l'impacte real. En aquesta línia, l'equip del CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ha fet un estudi, en el marc d'un projecte europeu (Projecte ECB/ingenious) finançat pel 7è PM i per diverses empreses, sobre els diferents factors que influeixen en els joves a l'hora de decantar-se per una formació científico-tècnica i sobre la forma en què es pot incidir en aquests factors des de l'àmbit educatiu. |
Derechos: |
Tots els drets reservats  |
Lengua: |
Català. |
Documento: |
article ; divulgació ; publishedVersion |
Publicado en: |
UAB divulga, Juny 2013, p. 1-2, ISSN 2014-6388 |
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)Artículos >
Artículos publicados >
UAB DivulgaArtículos >
Artículos de divulgación
Registro creado el 2013-07-04, última modificación el 2019-02-09