2024-10-07 10:51 |
3 p, 563.7 KB |
Validen un mètode no invasiu que mesura l'estrès en dofins i belugues
/
Agusti Pujol, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Manteca Vilanova, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ;
García-Párraga, Daniel (Fundación Oceanogràfic de la Comunitat Valenciana) ;
Talló Parra, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Un estudi del Centre d'Educació en Benestar Animal de la UAB valida un nou mètode no invasiu per a mesurar cortisol en l'epidermis de dofins mulars i belugues, oferint una alternativa menys estressant a tècniques tradicionals. [...] Un estudio del Centro de Educación en Bienestar Animal de la UAB valida un nuevo método no invasivo para medir cortisol en la epidermis de delfines mulares y belugas, ofreciendo una alternativa menos estresante a técnicas tradicionales. [...] A study by the Center for Animal Welfare Education at UAB validates a new non-invasive method for measuring cortisol in the epidermis of bottlenose dolphins and beluga whales, offering a less stressful alternative to traditional techniques. [...]
2024
UAB divulga, Octubre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 10:40 |
2 p, 483.8 KB |
El terra enganxós : una aproximació des de la mobilitat ocupacional
/
Carrasquer, Pilar 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Un estudi de l'Institut d'Estudis del Treball de la UAB revela que el "terra enganxós", metàfora de Catherine W. Berheide, descriu la immobilitat laboral femenina en ocupacions de baixa qualificació i salari. [...] Un estudio del Instituto de Estudios del Trabajo de la UAB revela que el "suelo pegajoso", metáfora de Catherine W. Berheide, describe la inmovilidad laboral femenina en empleos de baja cualificación y salario. [...] A study conducted by the Institute of Labor Studies of the UAB reveals that the "sticky floor", a metaphor of Catherine W. Berheide, describes female labor immobility in low-skilled and low-wage jobs. [...]
2024
UAB divulga, Octubre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 10:36 |
2 p, 548.8 KB |
Transformació educativa : Realitat Virtual Immersiva en la formació docent
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i Educativa) ;
Romero-Hernández, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ingeniería de Software e Inteligencia Artificial) ;
Cárdenas, Miriela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Masó, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ingeniería de Software e Inteligencia Artificial)
La Realitat Virtual Immersiva (IVR) està revolucionant la formació docent en oferir simulacions pràctiques de situacions disruptives a l'aula. Un estudi liderat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Complutense de Madrid destaca que la plataforma IVR - Didascalia Virtual-Classroom millora competències en gestió educativa i promou la seva integració i acceptació entre futurs i actuals docents. La Realidad Virtual Inmersiva (IVR) está revolucionando la formación docente al ofrecer simulaciones prácticas de situaciones disruptivas en el aula. Un estudio liderado por la Universitat Autònoma de Barcelona y la Universidad Complutense de Madrid destaca que la plataforma IVR - Didascalia Virtual-Classroom mejora competencias en gestión educativa y promueve su integración y aceptación entre futuros y actuales docentes. Immersive Virtual Reality (IVR) is revolutionizing teacher training by offering practical simulations of disruptive classroom situations. A study led by the Universitat Autònoma de Barcelona and the Universidad Complutense de Madrid highlights that the IVR - Didascalia Virtual-Classroom platform improves competencies in educational management and promotes its integration and acceptance among future and current teachers.
2024
UAB divulga, Setembre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 10:27 |
3 p, 559.0 KB |
Professionalitzar-se o no professionalitzar-se : el cas de la innovació social a l'educació i cures de la primera infància
/
Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Gallego, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Investigadores del Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB exploren projectes d'innovació social en educació infantil. Aquests projectes, autofinançats i sense regulació pública, fomenten un professionalisme basat en capacitats emocionals i comunitàries, encara que també enfronten desafiaments de sostenibilitat i condicions laborals precàries. Investigadoras del Departamento de Ciencia Política y de Derecho Público de la UAB exploran proyectos de innovación social en educación infantil. Estos proyectos, autofinanciados y sin regulación pública, fomentan un profesionalismo basado en capacidades emocionales y comunitarias, aunque también enfrentan desafíos de sostenibilidad y condiciones laborales precarias. Researchers from the Department of Political Science and Public Law at UAB explore social innovation projects in early childhood education, prioritizing accompaniment over traditional teaching. These projects, self-financed and without public regulation, foster professionalism based on emotional and community skills, although they also face challenges of sustainability and precarious working conditions.
2024
UAB divulga, Setembre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 10:22 |
2 p, 527.8 KB |
L'autoregulació dels aprenentatges dels futurs mestres
/
Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Muñoz Moreno, José Luís 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Un estudi del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB revela que l'autoregulació de l'aprenentatge en futurs mestres en la seva formació universitària es potencia amb estratègies d'establiment i planificació d'objectius. [...] Un estudio del Departamento de Pedagogía Aplicada de la UAB revela que la autorregulación del aprendizaje en futuros maestros en su formación universitaria se potencia con estrategias de establecimiento y planificación de objetivos. [...] A study from the Department of Applied Pedagogy of the UAB reveals that self-regulation of learning in future teachers in their university training is enhanced by goal setting and planning strategies. [...]
2024
UAB divulga, Setembre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 08:54 |
3 p, 634.3 KB |
Els súids del Vallesià inicial de Catalunya
/
Alba, David M. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
En tres articles publicats recentment a Journal of Mammalian Evolution, personal investigador de l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP-CERCA) descriu les restes dentals de súids (parents dels porcs) de tres jaciments del Vallesià inicial (~11 Ma) de la conca del Vallès-Penedès (Catalunya). [...] En tres artículos publicados recientemente en Journal of Mammalian Evolution, personal investigador del Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP-CERCA) describe los restos dentales de suidos de tres yacimientos del Vallesiense inicial (~11 Ma) de la cuenca del Vallès-Penedès (Cataluña). [...] In three articles recently published in Journal of Mammalian Evolution, researchers from the Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP-CERCA) describe the dental remains of suids (pig relatives) from three earliest Vallesian (~11 Ma) sites of the Vallès-Penedès Basin (Catalonia). [...]
2024
UAB divulga, Setembre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 08:49 |
2 p, 594.2 KB |
El jaciment de Mughr el-Hamamah : descobriments sobre l'època de transició de neandertals a humans moderns
/
Albert Cristóbal, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
Un equip internacional amb participació d'investigadors del Departament de Prehistòria de la UAB, ha aplicat tècniques avançades per analitzar la cova Mughr el-Hamamah, un jaciment del Paleolític Superior clau per entendre la coexistència d'Homo neanderthalensis i Homo sapiens. [...] Un equipo internacional en el que han participado investigadores del Departamento de Prehistoria de la UAB, ha aplicado técnicas avanzadas para analizar la cueva Mughr el-Hamamah, un yacimiento del Paleolítico Superior clave para entender la coexistencia de Homo neanderthalensis y Homo sapiens. [...] An international team with the involvement of researchers from the Department of Prehistory of the UAB, has applied advanced techniques to analyze the Mughr el-Hamamah cave, an Upper Paleolithic deposit key to understanding the coexistence of Homo neanderthalensis and Homo sapiens. [...]
2024
UAB divulga, Setembre 2024, p. 1-2
3 documents
|
|
2024-10-07 08:42 |
3 p, 643.1 KB |
"Franco va al Zoo" : colonialisme, viatges i dofins en el Zoo de Barcelona durant el franquisme
/
Carandell Baruzzi, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Tres articles publicats en revistes d'història de la ciència analitzen en profunditat la reforma del Zoo de Barcelona durant el franquisme. Mostren l'ús del zoo com a instrument de legitimació de la dictadura i com a part de l'explotació colonial del règim, la circulació i creació de coneixements necessaris per l'establiment de noves i complexes instal·lacions, i la importància dels viatges científics en les decisions preses. Tres artículos publicados en revistas de historia de la ciencia analizan en profundidad la reforma del Zoo de Barcelona en el franquismo. Muestran el uso del zoo como instrumento de legitimación de la dictadura y como parte de la explotación colonial del régimen, la circulación y creación de conocimientos necesarios para el establecimiento de nuevas y complejas instalaciones, y la importancia de los viajes científicos en las decisiones tomadas.
2024
UAB divulga, Setembre 2024, p. 1-2
2 documents
|
|
2024-09-16 15:22 |
1 p, 893.1 KB |
La llengua de la religió
/
Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
Modest Prats va reunir en aquest volum del 1995 un conjunt de documents relacionats amb els concilis de la Tarraconense del 1591, 1636 i 1637. És un material especialitzat però important en un moment de canvi, quan el llatí desapareix de l'escena pública menys a l'església, s'intensifica la presència del castellà i es ressitua el paper públic del català.
2024
Diari de Girona, 21 juliol 2024, p. 6-7
|
|
2024-09-16 15:04 |
|
|
|