Anàlisi de procediments per a la creació i gestió del coneixement mitjançant comunitats de pràctica a l'administració pública
Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Martínez Marín, Jesús (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
Giménez Marín, Daniel
Escola d'Administració Pública de Catalunya

Publicación: [Barcelona] : Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011
Descripción: 131 p.
Resumen: En la societat actual el coneixement s'està erigint com un bé de gran valor estratègic i es busquen formes de crear, gestionar, controlar i posseir aquest coneixement. En aquest sentit, en aquest estudi ens interessen els actors i processos vinculats a la CGC (Del Moral et al. , 2007; Drucker, 2003; Holsapple i Wu, 2008) i, com no, la pròpia gestió del coneixement (Basu y Sengupta, 2007; dePaula y Fischer, 2005; Milton, 2005; Stankosky, 2005; Weber, 2007). El propòsit de la recerca que es presenta va ser analitzar procediments de creació i gestió del coneixement en comunitats de pràctica generades en l'àmbit de l'administració púbica, i amb ús intensiu de tecnologia, amb l'objectiu de delimitar els factors d'èxit de les comunitats analitzades per tal de crear un mapa de bones pràctiques, tot concretant protocols d'intervenció i estàndards de qualitat. El mètode utilitzat per a la re cerca ha estat l'estudi de cas. Concretament, s'utilitzà el multicas, en el qual s'ha generat una innovació organitzativa (processo~de CGC) adoptada per algunes organitzacions o comunitats (casos individuals), però, en realitat, el que ens interessa és l'estudi global de totes elles. Com indica Yin (2009), aquest tipus d'estudi multicas resulta més robust i consistent que l'estudi de casos individuals. Els resultats de la recerca han permès la identificació d'indicadors, l'establiment d'estàndards, la determinació de bones pràctiques i la creació d'una Guia d'autoavaluació per a la millora de les comunitats de pràctica existents o que es creïn a l'àmbit de l'administració pública.
Derechos: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Informe
Materia: Administració pública ; Gestió del coneixement



131 p, 1.9 MB

Síntesi
34 p, 1.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > CRiEDO (Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo)
Documentos de investigación > Estudios

 Registro creado el 2014-02-07, última modificación el 2022-11-11



   Favorit i Compartir