Anàlisi de procediments per a la creació i gestió del coneixement mitjançant comunitats de pràctica a l'administració pública
Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Martínez Marín, Jesús (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
Giménez Marín, Daniel
Escola d'Administració Pública de Catalunya

Publicación: [Barcelona] : Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011
Descripción: 131 p.
Resumen: En la societat actual el coneixement s'està erigint com un bé de gran valor estratègic i es busquen formes de crear, gestionar, controlar i posseir aquest coneixement. En aquest sentit, en aquest estudi ens interessen els actors i processos vinculats a la CGC (Del Moral et al. , 2007; Drucker, 2003; Holsapple i Wu, 2008) i, com no, la pròpia gestió del coneixement (Basu y Sengupta, 2007; dePaula y Fischer, 2005; Milton, 2005; Stankosky, 2005; Weber, 2007). El propòsit de la recerca que es presenta va ser analitzar procediments de creació i gestió del coneixement en comunitats de pràctica generades en l'àmbit de l'administració púbica, i amb ús intensiu de tecnologia, amb l'objectiu de delimitar els factors d'èxit de les comunitats analitzades per tal de crear un mapa de bones pràctiques, tot concretant protocols d'intervenció i estàndards de qualitat. El mètode utilitzat per a la re cerca ha estat l'estudi de cas. Concretament, s'utilitzà el multicas, en el qual s'ha generat una innovació organitzativa (processo~de CGC) adoptada per algunes organitzacions o comunitats (casos individuals), però, en realitat, el que ens interessa és l'estudi global de totes elles. Com indica Yin (2009), aquest tipus d'estudi multicas resulta més robust i consistent que l'estudi de casos individuals. Els resultats de la recerca han permès la identificació d'indicadors, l'establiment d'estàndards, la determinació de bones pràctiques i la creació d'una Guia d'autoavaluació per a la millora de les comunitats de pràctica existents o que es creïn a l'àmbit de l'administració pública.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Informe
Materia: Administració pública ; Gestió del coneixement



131 p, 1.9 MB

Síntesi
34 p, 1.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo (CRIEDO)
Documentos de investigación > Estudios

 Registro creado el 2014-02-07, última modificación el 2024-05-25



   Favorit i Compartir