Google Scholar: citas
Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)

Título variante: The active audience and the woman's image in publicity
Fecha: 2008
Resumen: L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. Des d'una perspectiva qualitativa, s'obtenen resultats del significat que les dones atorguen a les representacions de gènere. La valoració i la conceptualització de les receptores de la publicitat i el sexisme mostren diversos estereotips que es perpetuen en els mitjans i que es distancien de la realitat social mateixa.
Resumen: This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. From a qualitative perspective, the results provided insight on the meaning women give to gender representations. Our evaluation and conceptualization of women as observers of publicity and sexism showed several stereotypes that are perpetuated in the media and that increasingly differ from social reality.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Recepció ; Audiències ; Representació ; Estudis de gènere ; Discriminació ; Publicitat ; Dones ; Estereotips ; Mitjans ; Sexisme ; Reception ; Audiences ; Representation ; Gender studies ; Discrimination ; Advertising ; Women ; Stereotypes ; Mass media ; Sexism
Publicado en: Comunicació (Barcelona), Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142, ISSN 2014-0444

DOI: 10.2436/20.3008.01.55


11 p, 137.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2014-04-28, última modificación el 2023-09-07



   Favorit i Compartir