Singing Desire : erotismo y deseo en las canciones para laúd en Inglaterra, 1597-1615
Sánchez Rojo, María Fernanda
Chiantore, Luca
Escola Superior de Música de Catalunya
Universitat Autònoma de Barcelona

Data: 2015
Descripció: 50 p.
Resum: Las canciones para laúd o ayres en la Inglaterra de finales del siglo XVI y principios del XVII además de ser un género muy importante dentro de la música inglesa, son una manifestación cultural de varios ámbitos, tales como patronaje, comercio, género, clase social, filosofía y religión. Con sus letras eróticas en combinación con la voz solista, la música del laúd y la viola da gamba, fueron un medio de expresión muy intenso que permitía la entrada a un universo de sentimiento, pero que también representaba un pensamiento filosófico y una conciencia retórica. Basado en estudios previos, este ensayo explora las ayres desde diferentes ámbitos: el social, el de género, el humanista y el literario para entender el género de las ayres a fondo de manera que le sea útil al intérprete al momento de abordar este repertorio.
Resum: The lute songs or ayres in the turn of the 17th century in England, as well as being an important genre in English music, are evidence of patronage, gender, social class, philosophy and religion. The ayres, with their erotic lyrics in combination with the voice and the sensuous music of the lute or violl, allowed entrance into a world of sentiment, but they also represented a way of thinking and a rhetorical awareness. Based in previous studies, this paper explores the ayres from different perspectives: sociology, gender, humanism and literarure in order to provide useful information to the performer who wishes to approach this repertoire.
Resum: Les cançons per a llaüt o les ayres a l'Anglaterra de finals del segle XVI i principis del XVII, a més de seu un gènere molt important dintre de la música anglesa, són una manifestació cultural de varis àmbits, com ara el patronatje, comerç, gènere, classe social, filosofia i religió. Amb unes lletres eròtiques en combinació de la veu solista, la música de llaüt i la viola de gamba, foren un mitjà d'expressió molt intens que permetia l'entrada a un univers de sentiment, però que també representava un pensament filosòfic i una conciència retòrica. Basat en estudis prèvis, aquest assaig (o treball) explora les ayres desde diferents àmbits: el social, el de gènere, l'humanista i el literari, per a entendre el gènere de les ayres a fons de manera que li sigui útil a l'intèrpret al moment d'abordar aquest repertori.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Col·lecció: Escola Superior de Música de Catalunya. Màsters i Postgraus. Màster d'Interpretació de la Música Antiga (UAB-Esmuc)
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Cançons ac. de llaüt ; S. XVI ; Anglaterra ; S. XVII



54 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2015-03-10, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir