In Google we trust?
Burguet, Roberto
Caminal, Ramon
Ellman, Matthew
Institut d'Anàlisi Econòmica
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica

Publicación: Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica 2013
Descripción: 35 p.
Resumen: In a micro-founded model, we derive novel incentives for a monopoly search engine to distort its organic and its sponsored results on searches for online content and offline products. Distorting organic results towards content publishers with less effective display advertising and/or distorting sponsored results towards higher margin merchants (by underweighting consumer relevance in search auctions) increase per capita revenues but lower participation. The interplay of these incentives determines search bias and welfare. We also characterize how the welfare consequences of integration into display advertising, as intermediary or publisher, depend on asymmetries, monopolization and targeting.
Derechos: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Colección: Working papers ; 935.13
Documento: Working paper
Materia: Internet ; Aspectes econòmics ; Search engine bias ; Internet economics ; Vertical integration ; Two-sided markets ; Antitrust



35 p, 599.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Unidad de Fundamentos del Análisis Ecocómico. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2015-06-02, última modificación el 2022-07-09



   Favorit i Compartir