Conocimiento profesional y epistemología de los profesores, II : estudios empíricos y conclusiones
Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)

Date: 1998
Abstract: In a previous paper we discuss the theoretic and methodological framework which we have considered for studying the professional knowledge of the teachers. In this paper we present a review of some empirical studies with significance to the analysis of the scientific and didactic conceptions of the teachers. We also present a synthesis of the data obtained by the authors of these studies as well as of the most important conclusions.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 271-288, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21534


18 p, 99.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir