Modelos mentales y aprendizaje de física en electricidad y magnetismo
Greca, Ileana Maria (Universidad Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física)
Moreira, Marco Antonio (Universidad Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física)
Fecha: |
1998 |
Resumen: |
A study conducted under the framework of Johnson-Laird's mental model theory is described. The objective of such a study was an attempt to categorize introductory college physics students according to the type of mental representations --propositions, images, and models-- they used when solving problems and conceptual questions in electricity and magnetism. The basic features of each category are presented and several examples are given. At the end implications for research and instruction are discussed. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 289-303, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21535
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n2-greca-moreira-modelos
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4132
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20