Criterios que utilizan los alumnos universitarios de primer ciclo para definir ser vivo
Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña)
Martinez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
García Barros, Susana (Universidade da Coruña)

Date: 1998
Abstract: In our work we have tried to find out to what extent university students in their first three courses apply those criteria defining «the living things» concept. We have verified that they focus their attention on physiological aspects especially perceptible and macroscopic ones rather than on universal and microscopic characteristics.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 399-408, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21545


10 p, 99.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir