Google Scholar: citas
Els projectes Europeus Engaging Science, Xplore Health, RRI Tools i Scientix : finestres a la formació i la participació en comunitats docents per al treball amb Controvèrsies i Recerca i Innovació Responsables
Alcaraz-Domínguez, Sílvia (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
Barajas Frutos, Mario (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
Malagrida, Rosina (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa)
Pérez, Francisco (INS Pompeu Fabra (Martorell, Catalunya))

Fecha: 2015
Resumen: L'ensenyament de les ciències als centres educatius ha de promoure la formació de ciutadans capaços de prendre decisions en contexts participats per la ciència, però també amb habilitats de discussió a partir d'evidències, presa de decisions i valoració de riscs. Amb l'objectiu d'empoderar els ciutadans perquè la recerca s'alineï amb els valors socials, la Comissió Europea impulsa diversos projectes europeus destinats a oferir al professorat eines per a treballar les controvèrsies sòcio-científiques i la Recerca i Innovació Responsables, en diverses temàtiques (recerca biomèdica, nano-tecnologies, sostenibilitat, energia. . . ). Es presenten diversos projectes europeus en aquesta línia juntament amb els recursos didàctics i les possibilitats de participació i formació.
Resumen: Science Education in Schools has to promote the education of citizens able to take decisions on science-participated contexts. Discussing on evidences, taking decisions and risks evaluation are necessary skills to this end. With the goal to empower citizens and aligning research with the values of society, the European Commission foster several educational projects on Socio-Scientific Issues and Responsible Research and Innovation on several topics (nano-technologies, biomedical research, sustainability, energy,…). We present in this article several European Projects together with its didactic resources and participation and training opportunities.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Controvèrsies ; RRI ; Projectes europeus ; Formació ; Recursos didàctics ; Socio-scientific issues ; European projects ; Teacher-training ; Didactic resources
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 47-54 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n30-alcaraz-dominguez-malagrida-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302840
DOI: 10.5565/rev/ciencies.50


8 p, 953.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias de la salud y biociencias > Institut d'Investigació en Ciencies de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP)
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2016-01-08, última modificación el 2022-09-04



   Favorit i Compartir