Google Scholar: citas
Características del proceso de enseñanza-aprendizaje de la física en las condicionescontemporáneas
Valdés Castro, Pablo (ISP Enrique José Varona (La Habana, Cuba). Departamento de Física)
Valdés Castro, Ronaldo (ISP Enrique José Varona (La Habana, Cuba). Departamento de Física)

Fecha: 1999
Resumen: The thesis that one of the fundamental objectives of science education is «to transmit» to the new generations the essential elements of scientific research experience acquired by mankind is argued. Certain aspects that, in opinion of the authors, should be considered in the physics teaching-learning process today are emphasized. One of the most outstanding characteristic of the contemporary scientific research activity is the use of computers; from this perspective the authors examine the basic objectives of their use in physics teaching.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 521-531, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21619
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-valdes-valdes
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4079


11 p, 396.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2023-04-27



   Favorit i Compartir