Web of Science: 10 citas, Scopus: 11 citas, Google Scholar: citas
Evaluating the e-learning efficacy in Spain : a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
Stoian., Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2011
Resumen: E-learning is an important component of Continuous Training and companies grant e-learning a growing role in HRD. Nonetheless, assessing the quality of e-learning is not a common enough practice. Evaluating the efficacy of training should be a critical step in training planning, yet it is an isolated practice (ASTD 2009). This article presents the diagnosis of the learning transfer factors within Spanish companies, highlighting an important barrier to transfer: opportunity to transfer; participants in e- learning and blended training are not provided the resources and opportunities to apply learning. Also, the results show a higher level of satisfaction of the participants in blended training.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Learning transfer ; E-learning efficacy ; Transfer factors
Publicado en: Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2199-2203, ISSN 1877-0428

DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.10.428


5 p, 354.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Eficàcia de la Formació (EFI)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2016-04-12, última modificación el 2024-05-19



   Favorit i Compartir