Google Scholar: citas
La evolución del concepto de sostenibilidad y su introducción en la enseñanza
Luffiego García, Máximo
Rabadán Vergara, José María

Fecha: 2000
Resumen: In the first part of this work, we realize a critical assessment on several of the sustainability concepts and we argue in favour of the strong or ecological sustainability. Then we proceed to enumerate the operative criteria of sustainability and base them on the Second Principle of Thermodynamics and on the complexity of the dynamic systems. In the second part of this article, we propose a general organization of the contents related with sustainability in order to introduce them to the different levels of teaching.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 3 (2000) , p. 473-486, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21701
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n3-luffiego-rabadan
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4033


14 p, 265.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir