Estudio de la diversidad de interpretaciones de la norma matemática en un aula multicultural
Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Fecha: 2001
Resumen: This paper is included in a qualitative research carried out in a classroom with 15-16 year-old minority and economically disadvantaged students. The research tries to develop an inclusive approach for integrating both the cognitive and emotional perspective in order to improve the comprehension of the processes of constructing meanings in the classroom microculture. We assume that multicultural classrooms promote more evidence about the variety of meanings and values concerning with the mathematical practice. It is our intention to think over the possible interferences in learning that can be derived from the different interpretations of mathematical norms in the classroom. The results of our analyses should be a contribution for a better understanding of this phenomenon.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicado en: Ensenanza de las Ciencias, V. 19 N. 1 (2001) , p. 135-150, ISSN 0212-4521



16 p, 110.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2018-09-08



   Favorit i Compartir