Introducció a l'Economia [102341]
Panadés Martí, Judith
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Additional title: Introduction to Economics
Additional title: Introducción a la Economía
Date: 2016-17
Abstract: En aquesta assignatura s'introdueixen els conceptes i la metodologia bàsica que s'utilitzen en l'anàlisi econòmica moderna. Aquestes eines ens ajudaran a iniciar l'estudi d'un ampli ventall de fenòmens els quals resulten interessants des del punt de vista de l'economia. El material del curs està estructurat en una primera part de microeconomia, i en una segona part de macroeconomia. A la part de microeconomia es presenten alguns conceptes clau com ara "cost d'oportunitat", "eficiència", "mercat", i "funció de producció", i s'estudien diversos aspectes relacionats amb la presa de decisions per part de les empreses i el seu comportament en diferents tipus de mercats. A la segona part de macroeconomia es presenten alguns conceptes bàsics relacionats amb la Comptabilitat Nacional i amb varis agregats econòmics, s'introdueix la dimensió temporal a la presa de decisions, i s'estudien les prediccions d'alguns models simples en relació a l'activitat econòmica a nivell agregat. Durant el curs també es presenten alguns instruments de política econòmica, com ara els impostos, la política fiscal i la política monetària. En concret els objectius que es pretenen assolir són: 1. Introduir els conceptes bàsics de la microeconomia. 1 1. Introduir els conceptes bàsics de la microeconomia. 2. Comprendre els conceptes de mercat, llei de demanda i llei d'oferta, classificació de béns, i elasticitat. 3. Els impostos i el seu efecte. Pèrdua d'eficiència irrecuperable. 4. Diferents tipus de mercat segons el grau de competència. Introducció al comportament estratègic. 5. Les principals magnituds econòmiques agregades. 6. Les decisions d'estalvi i inversió. 7. L'oferta i la demanda agregada. 8. Breu introducció a la política monetària i a la política fiscal.
Abstract: The course introduces the basic concepts and methodology that we use in modern economic analysis. These tools will help us to begin the study of a wide range of phenomena which are interesting from the standpoint of economics. The course material is structured in a first part of Microeconomics and in a second part of Macroeconomics. The Microeconomics part introduces key concepts such as "opportunity cost", "efficiency", "market" and "production function", and studies various aspects of decision making by firms and their behavior in different market arrangements. The Macroeconomics part presents some basic concepts related to the National Accounting, and various economic aggregates. It also introduces the temporal dimension in decision making, and studies the predictions of some simple models with respect to economic activity at the aggregate level. The course also introduces some policy instruments, such as taxes and subsidies, and discusses basic aspects regarding fiscal policy and monetary policy. The ultimate goal of course is, therefore, to offer a broad perspective of economic issues and methods to successfully face the prospect of economic studies. Specifically, the objectives that are intended to be achieved are: 1. Introduction of basics concepts of microeconomics. 2. Understand the concepts of market, law of supply and demand, classification of goods, and various forms of 1 2. Understand the concepts of market, law of supply and demand, classification of goods, and various forms of elasticity. 3. Taxation and its effects. Loss of efficiency (deadweight loss). 4. Different types of markets depending on the degree of competition. 5. Main aggregate economic magnitudes. 6. Savings and investment decisions. 7. Aggregate demand and aggregate supply. 8. Brief introduction to monetary policy and fiscal policy.
Abstract: En esta asignatura se introducen los conceptos y la metodología básica que se utilizan en el análisis económico moderno. Estas herramientas nos ayudarán a iniciar el estudio de un amplio abanico de fenómenos, los cuales resultan interesantes desde el punto de vista de la economía. El material del curso está estructurado en una primera parte de microeconomía, y en una segunda parte de macroeconomía. En la parte de microeconomía se presentan algunos conceptos clave como "coste de oportunidad", "eficiencia", "mercado" y "función de producción", y se estudian diversos aspectos relacionados con la toma de decisiones por parte de las empresas y su comportamiento en diferentes tipos de mercados. En la segunda parte se presentan algunos conceptos básicos relacionados con la Contabilidad Nacional y con varios agregados económicos, se introducen la dimensión temporal a la toma de decisiones y se estudian las predicciones de algunos modelos simples en relación a la actividad económica a nivel agregado. Durante el curso también se presentan algunos instrumentos de política económica, como por ejemplo los impuestos, la política fiscal y la política monetaria. En concreto, los objetivos que se pretenden alcanzar son: 1. Introducir los conceptos básicos de la microeconomía. 2. Comprender los conceptos de mercado, ley de demanda y ley de oferta, clasificación de bienes y 1 2. Comprender los conceptos de mercado, ley de demanda y ley de oferta, clasificación de bienes y elasticidad. 3. Los impuestos y sus efectos. Pérdida de eficiencia irrecuperable. 4. Diferentes tipos de mercado según el grado de competencia. Introducción al comportamiento estratégico. 5. Las principales magnitudes económicas agregadas. 6. Las decisiones de ahorro e inversión. 7. La oferta y la demanda agregada. 8. Breve introducción a la política monetaria y a la política fiscal.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Grau en Economia [2501573] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [2501572]
Study plan: Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950] ; Grau en Economia [952]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 98.4 KB

Anglès
7 p, 92.8 KB

Castellà
8 p, 98.3 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2016-07-04, last modified 2024-04-06



   Favorit i Compartir