Google Scholar: citas,
La Viquimarató d'antropologia com a projecte Docent : una experiència en l'ensenyament de l'etnologia regional d'Amèrica
Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Martínez Mauri, Mònica (Universitat de Barcelona)
Larrea-Killinger, Cristina (Universitat de Barcelona)

Fecha: 2016
Resumen: El text que segueix és una reflexió sobre les possibilitats educatives de la Viquipèdia en la matèria d'etnologia regional d'Amèrica, a partir d'un projecte docent portat a terme simultàniament en dues universitats catalanes i d'una experiència compartida pels estudiants en el marc d'una Viquimarató de divulgació de l'Antropologia Social. El text recull experiències prèvies de l'ús de Viquipèdia en la docència i seguidament exposa les activitats docents prèvies i actuals de l'assignatura d'etnologia regional d'Amèrica en les variants de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universitat de Barcelona el curs 2015-16. Discuteix la rellevància d'analitzar les categories implícites a aquesta matèria antropològica en el programa i fa una anàlisi de la monografia com a recurs central de la presentació de resultats en la recerca etnogràfica, per arribar, en una de les variants contemporànies, a l'article de Viquipèdia com a enciclopèdia universal. La lectura de les monografies i l'elaboració de l'article monogràfic sobre un grup ètnic són analitzats com a vehicle d'aprenentatge dels conceptes clau de l'assignatura. Aquest aprenentatge es rebla finalment en bolcar el material elaborat en la Viquipèdia en la Viquimarató d'Antropologia com a activitat col·lectiva. El text conclou amb un recull d'avantatges docents a considerar en futures edicions de l'assignatura.
Resumen: The following text is a reflection on educational potentials of Wikipedia in the subject of regional ethnology of America. It rises from a teaching project developed simultaneously in two Catalan universities and from the shared experience that students acquired within one Wiki-marathon aimed to divulgation of Social Anthropology. The text gathers previous experiences of using Wikipedia in teaching purposes and relates previous and actual teaching activities in the framework of the subject Regional Ethnology of America in UniversitatAutònoma de Barcelona and Universitat de Barcelona in 2015-16 academic year. The relevance of analysis of implicit categories in this anthropological topic is discussed. It analyses the monography as a key media for presentation of ethnographical research results, and also the article in Wikipedia as a Universal Encyclopaedia in its contemporary variant. The reading of monographs and elaboration of a monographic article about up are analysed as a vehicle for learning of key concepts of the subject. This learning is finally embodied in uploading the elaborated units of knowledge to the Wikipedia during the collective Wiki-marathon of Anthropology. The text concludes by listing of teaching advantages which should be considered in future editions of the subject.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Etnologia regional d'amèrica ; Viquipèdia ; Docència ; Monografies etnogràfiques ; Regional Ethnology of America ; Wikipedia ; Teaching ; Ethnographical Monographies
Publicado en: Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 21 Núm. 1 (juny 2016) , p. 88-110 (Artículos) , ISSN 1885-8996

Adreça original: https://revistes.uab.cat/periferia/article/view/v21-n1-ventura-martinez-larrea
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Periferia/article/view/310714
DOI: 10.5565/rev/periferia.508


23 p, 514.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Perifèria
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2016-07-04, última modificación el 2023-12-11



   Favorit i Compartir