Google Scholar: citas
Les concepcions de l'alumnat sobre la nutrició humana i com han evolucionat al llarg d'una Unitat Didàctica
Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Fecha: 2016
Resumen: La nutrició humana és un dels temes més essencials en l'Educació Secundària degut a la seva relació amb la salut humana. Des d'un punt de vista socioconstructivista, les concepcions alternatives de l'alumnat relacionades amb els fenòmens de la nutrició humana són molt importants perquè el procés d'ensenyament i aprenentatge s'ha de basar en la reconstrucció del coneixement a partir d'aquestes concepcions. Per aquest propòsit, s'ha dissenyat i implementat una Unitat Didàctica sobre la nutrició humana. En aquest treball, s'han analitzat i discutit en profunditat els resultats obtinguts abans, durant i després de la implementació al voltant de tres objectius principals: analitzar les connexions entre els processos involucrat en la nutrició humana, identificar les concepcions alternatives associades a aquestes connexions i estudiar la evolució de les concepcions alternatives després de la implementació.
Resumen: Human nutrition is one of the most essential issues in high school education due to its rela-tionship with human health. From a socioconstructivistic point of view, the students' miscon-ceptions related to the phenomena of human nutrition are very important because the teach-ing and learning process should be based on the knowledge reconstruction from these mis-conceptions. For that propose, a Didactic Unit about human nutrition has been designed and implemented. In this work, the results before, during and after the implementation have been analyzed and discussed in depth around three main objectives: to analyze the con-nection between processes involved in human nutrition, to identify the misconceptions as-sociated with these connections and to study the evolution of the misconceptions after the implementation.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Nutrició humana ; Educació secundària ; Concepcions alternatives ; Model integrat ; Evolució ; Human nutrition ; High school education ; Misconceptions ; Integrated model ; Evolution
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 29-36 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n31-ferrer-pinto
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/310940
DOI: 10.5565/rev/ciencies.367


8 p, 675.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2016-07-06, última modificación el 2022-11-14



   Favorit i Compartir