Data: |
2016-17 |
Resum: |
Aquest mòdul es proposa oferir unes nocions bàsiques a l'entorn del funcionament del mercat i el col·leccionisme dels objectes artístics de valor patrimonial. Hi ha una part del mòdul de caràcter més històric que intenta explicar els mecanismes que han configurat el col·leccionisme d'art a Catalunya des del segle XIX fins a l'actualitat -quatre sessions a càrrec de B. Bassegoda i dues més que presenten la història i l'evolució de les galeries d'art (a càrrec de J. Vidal. La resta de les sessions tenen un caràcter més obert i d'orientació professional. S'explica un cas pràctic de presentació i disseny d'un projecte museogràfic (R. Cornudella). I es preveu la participació de diversos professionals relacionats amb el mercat i el col·leccionisme: un antiquari 1 preveu la participació de diversos professionals relacionats amb el mercat i el col·leccionisme: un antiquari (A. Ramon), una galerista d'art contemporani (V. Porcel), un director d'una casa de subhastes (E. Carranco), un col·leccionista (V. Furió), un pèrit i assessor de col·leccionistes (Jordi de Nadal), i una experta en la legislació aplicable a l'exportació i protecció dels bens mobles (R. Montserrat). El curs es completa amb dues visites a col·leccions particulars (V. Solanilla) i amb una visita a la Fundació Miró per conèixer els protocols de certificació d'autenticitat de les obres gràfiques de Miró (T. Montaner). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic [4313768] |
Pla d'estudis: |
Màster Universitari en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic [1173] |
Document: |
Objecte d'aprenentatge |