Home > Course materials > Course guides > Trastorns Adquirits de la Comunicació i del Llenguatge |
Additional title: | Trastornos Adquiridos de la Comunicación y del Lenguaje |
Date: | 2016-17 |
Abstract: | L'objectiu general d'aquest mòdul se centra en la investigació, diagnòstic i intervenció rehabilitadora i estimuladora en les patologies neurològiques i neuropsicològiques que cursen amb alteracions del llenguatge i de la parla, tant en l'edat infantil com en l'edat adulta, secundàries a un dany cerebral idiopàtic o lesió cerebral adquirida, i que afecten al procés de la comunicació. Els objectius específics són: 1. Adquirir els coneixements essencials sobre l'etiopatogènia i semiologia dels trastorns adquirits del llenguatge i de la parla en patologia neurològica i neuropsicològica. 2. Ser capaç de poder desenvolupar un adequat procés d'avaluació logopèdica en aquestes patologies, d'acord a la clínica del trastorn adquirit del llenguatge i/o parla que presenta el pacient en estudi. 3. Ser capaç de dissenyar un adequat programa d'intervenció logopèdica, ja sigui mitjançant la rehabilitació o bé mitjançant l'estimulació, considerant un enfocament multidisciplinari del trastorn adquirit del llenguatge i/o de la parla objectivada i secundària a una patologia neurològica amb dèficit 1 3. adquirit del llenguatge i/o de la parla objectivada i secundària a una patologia neurològica amb dèficit neuropsicològic. |
Abstract: | El objetivo general de este módulo se centra en la investigación, diagnóstico e intervención rehabilitadora y estimuladora en las patologías neurológicas y neuropsicológicas que cursan con alteraciones del lenguaje y del habla, tanto en la edad infantil como en la edad adulta, secundarias a un daño cerebral idiopático o lesión cerebral adquirida, y que afectan al proceso de la comunicación. Los objetivos específicos son: 1. Adquirir los conocimientos esenciales sobre la etiopatogenia y semiología de los trastornos adquiridos del lenguaje y del habla en patología neurológica y neuropsicológica. 2. Ser capaz de poder desarrollar un adecuado proceso de evaluación logopédica en estas patologías, de acuerdo a la clínica del trastorno adquirido del lenguaje y / o habla que presenta el paciente en estudio. 3. Ser capaz de diseñar un adecuado programa de intervención logopédica, ya sea mediante la rehabilitación o bien mediante la estimulación, considerando un enfoque multidisciplinario del trastorno adquirido del lenguaje y / o del habla objetivada y secundaria a una patología neurológica con déficit 1 3. adquirido del lenguaje y / o del habla objetivada y secundaria a una patología neurológica con déficit neuropsicológico. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: | Català, castellà |
Studies: | Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [4315497] |
Study plan: | Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 5 p, 79.1 KB |
Castellà 5 p, 79.2 KB |