Web of Science: 0 citas, Google Scholar: citas
Estudiantes universitarios : ventajas e inconvenientes de la evaluación formativa
Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Vallés Rapp, Cristina (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática)
Romero-martín, María Rosario (Universidad de Zaragoza. Departamento de Expresión Musical, Plástica y Corporal)

Título variante: Estudiants universitaris : avantatges i inconvenient de l’avaluació formativa
Título variante: University Students : advantages and disavantatges of formative assessment
Fecha: 2015
Resumen: L’objectiu d’aquest estudi és analitzar els avantatges i inconvenients que troba l’alumnat universitari que cursa assignatures en les quals s’implementen sistemes d’avaluació formativa de competències. Des d’una metodologia quantitativa, descriptiva i no comparativa, s’han analitzat les opinions de 5. 419 estudiants, que han cursat 70 assignatures en 16 universitats espanyoles durant els cursos 2011-2012 i 2012-2013, a través d’una escala d’opinió tipus Likert. Els resultats mostren com a avantatges les referides al protagonisme de l’alumnat, la individualització de l’ensenyament i del grau i tipus d’aprenentatge; i uns inconvenients en referència a la dedicació de l’estudiant, el seu compromís individual i de grup, i la càrrega de treball que suposen per l’alumnat aquests sistemes d’avaluació. Les conclusions assenyalen una valoració general important dels avantatges i menys destacable dels inconvenients dels sistemes implementats, el que recomana l’ús de sistemes d’avaluació formativa de forma més extensiva, potenciats i avalats per les institucions acadèmiques corresponents.
Resumen: The objective of this study is analyzing the advantages and disadvantages of university students who study subjects that develop systems of skills formative assessment. Following a quantitative, descriptive and non-competitive methodology, we have analyzed the opinions of 5,419 students who have studied 70 subjects at 16 Spanish universities in the years 1011-2012 and 2012-2013, through a Likert scale opinion. The results show the advantages of the student’s importance, the individualization of the teaching practice and the type of learning achievement, and some disadvantages referring to the student’s devotion, their individual and group commitment and the workload that formative assessment system involve. The findings suggest a more positive overall assessment of the advantages and disadvantages of less remarkable of implemented systems, which recommend the use of formative assessment systems more extended and strengthened and supported by the academic institutions concerned.
Resumen: El objetivo de este estudio es analizar las ventajas e inconvenientes que encuentra el alumnado universitario que cursa asignaturas que implementan sistemas de evaluación formativa de competencias. Desde una metodología cuantitativa, descriptiva y no comparativa se han analizado 5. 419 estudiantes que han cursado 70 asignaturas en 16 universidades españolas durante los cursos 2011-2012 y 2012-2013. Los resultados muestran una valoración general muy positiva respecto a las ventajas en relación al protagonismo del alumnado, la individualización de la enseñanza y del grado y tipo de aprendizaje; y unas percepciones menos destacables sobre inconvenientes en referencia a la dedicación del estudiante, su compromiso individual y grupal y la carga de trabajo que suponen para el alumnado los sistemas de evaluación formativa.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/EDU-2010-19637
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Ensenyament universitari ; Avaluació ; Evaluación de competencias ; Evaluación formativa ; Educación superior ; Ventajas ; Inconvenientes ; Avaluació de competències ; Avaluació formativa ; Educació superior ; Avantatges ; Inconvenients ; Skills assessment ; Formative assessment ; Higher education ; Advantages ; Disadvantages
Publicado en: @tic. revista d'innovació educativa, Num. 14 (gener-juny 2015) , p. 59-70, ISSN 1989-3477

Adreça original: https://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/4217
DOI: 10.7203/attic.14.4217


12 p, 1.5 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2016-11-11, última modificación el 2018-07-26



   Favorit i Compartir