Més enllà de la programació i la robòtica educativa : el pensament computacional en l'ensenyament STEAM a infantil i primària.
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Cornellà, Pere (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
Peracaula, Marta (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
Niell, Mariona (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
Estebanell Minguell, Meritxell (Universitat de Girona. UdigitalEdu)

Fecha: 2016
Resumen: El pensament computacional està guanyant cada vegada més rellevància en el món edu-catiu. Més enllà de l'interès que pot tenir desenvolupar aquesta forma de pensar i resoldre problemes en un context cada cop més informatitzat, el desenvolupament del pensament computacional pot recolzar l'aprenentatge de totes les disciplines que conformen l'STEAM (Science, Technolgoy, Engineering, Arts and Mathematics). El present article, realitzat en el marc del projecte PECOFIM (Pensament Computacional en la Formació Inicial de Mes-tres), ofereix un breu resum de les definicions existents a la literatura sobre pensament computacional, proposant uns indicadors que poden ajudar a identificar-lo i promoure'l a l'escola. Alhora, es presenten exemples reals per tal de treballar el pensament computaci-onal a les etapes d'educació infantil i primària, utilitzant-se els indicadors proposats per tal d'analitzar-les.
Resumen: Computational thinking is gaining increasing relevance in education. Beyond the interest that developing this way of thinking and problem-solving problems may have in an increas-ingly computerized context, the development of computational thinking can support the learning of all STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) disci-plines. In the framework of the PECOFIM project (Computational Thinking in Pre-Service Teacher Training), this paper offers a brief summary of the existing definitions in the litera-ture about computational thinking and proposes indicators that can help to identify it and to promote it in school. At the same time, it introduces real examples for dealing with compu-tational thinking in early childhood and primary education, using the proposed indicators to analyse them.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Pensament computacional ; Bee-bot ; Scratch ; STEAM ; Computational thinking
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 38-46 (El Racó STEAM) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/316732


9 p, 776.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-01-19, última modificación el 2019-07-21



   Favorit i Compartir