Més enllà de la programació i la robòtica educativa : el pensament computacional en l'ensenyament STEAM a infantil i primària.
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Cornellà, Pere (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
Peracaula, Marta (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
Niell, Mariona (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
Estebanell Minguell, Meritxell (Universitat de Girona. UdigitalEdu)

Date: 2016
Abstract: El pensament computacional està guanyant cada vegada més rellevància en el món edu-catiu. Més enllà de l'interès que pot tenir desenvolupar aquesta forma de pensar i resoldre problemes en un context cada cop més informatitzat, el desenvolupament del pensament computacional pot recolzar l'aprenentatge de totes les disciplines que conformen l'STEAM (Science, Technolgoy, Engineering, Arts and Mathematics). El present article, realitzat en el marc del projecte PECOFIM (Pensament Computacional en la Formació Inicial de Mes-tres), ofereix un breu resum de les definicions existents a la literatura sobre pensament computacional, proposant uns indicadors que poden ajudar a identificar-lo i promoure'l a l'escola. Alhora, es presenten exemples reals per tal de treballar el pensament computaci-onal a les etapes d'educació infantil i primària, utilitzant-se els indicadors proposats per tal d'analitzar-les.
Abstract: Computational thinking is gaining increasing relevance in education. Beyond the interest that developing this way of thinking and problem-solving problems may have in an increas-ingly computerized context, the development of computational thinking can support the learning of all STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) disci-plines. In the framework of the PECOFIM project (Computational Thinking in Pre-Service Teacher Training), this paper offers a brief summary of the existing definitions in the litera-ture about computational thinking and proposes indicators that can help to identify it and to promote it in school. At the same time, it introduces real examples for dealing with compu-tational thinking in early childhood and primary education, using the proposed indicators to analyse them.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Pensament computacional ; Bee-bot ; Scratch ; STEAM ; Computational thinking
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 38-46 (El Racó STEAM) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/316732


9 p, 776.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (scientific output) > Social and Legal Sciences > The Research Centre for Science and Mathematics Education (CRECIM)
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2017-01-19, last modified 2019-11-19



   Favorit i Compartir