Web of Science: 0 citations, Google Scholar: citations
Interruptores para niños : estrategias de transmisión crítica en "Aufklärung für Kinder"
Lanfranconi, Ana (Universitat de Barcelona)

Additional title: Switches for children : Strategies of critical transmission in "Aufklärung für Kinder"
Additional title: Interruptors per a infants : estratègies de transmissió crítica a "Aufklärung für Kinder"
Date: 2017
Abstract: Si insistimos en las emisiones radiofónicas para niños y jóvenes que componen Aufklärung für Kinder, no es solo para destacar la variedad temática y estilística que estas proponen al público infantil, tan reacio como proclive a aceptar lo que la radio emite, diga lo que diga la radio. Querríamos, sobre todo, incidir en las estrategias de transmisión crítica que conforman esos programas, estrategias que no residen exclusivamente en las temáticas tratadas, sino que se asientan en los diferentes estratos del discurso: desde la elección de las voces enunciativas que rompen con la unidireccionalidad del aparato hasta las recepciones posibles que se abren sin dictarse al oído disperso del niño. En lugar de provocar reacciones, estos programas ofrecen un repertorio abierto de herramientas críticas que podrían ayudar a los niños que escuchan a construir y proponer sus propias respuestas desde un interés acrecentado por el mundo que les rodea.
Abstract: Si insistim en les emissions radiofòniques per a infants i joves que componen Aufklärung für Kinder, no és només per destacar la varietat temàtica i estilística que aquestes proposen al públic infantil, tan refractari com procliu a acceptar el que la ràdio emet, digui el que digui la ràdio. Voldríem, sobretot, incidir en les estratègies de transmissió crítica que conformen aquests programes, estratègies que no resideixen exclusivament en les temàtiques tractades, sinó que s'assenten en els diferents estrats del discurs: des de l'elecció de les veus enunciatives que trenquen la unidireccionalitat de l'aparell fins a les recepcions possibles que s'obren sense dictar-se a l'oïda dispersa de l'infant. En lloc de provocar reaccions, aquests programes ofereixen un repertori obert d'eines crítiques que podrien ajudar els infants que escolten a construir i proposar les seves pròpies respostes des d'un interès augmentat pel món que els envolta.
Abstract: This paper focuses on Walter Benjamin's radio broadcasts for children which comprise Aufklärung für Kinder. The objective is to emphasize the thematic and stylistic idiosyncrasy that these radio programmes transmitted to the young public - a kind of audience which resists and at the same time accepts what radio says, whatever it says. We examine the many strategies of critical transmission which make up these programmes, which lie not only in the topics addressed, but also in the different discursive layers used: from the choice of enunciative voices which break with the unidirectionality of the apparatus, to the many receptions that these broadcasts may open without being dictated. Instead of provoking reactions, these programmes offer critical skills which could help children build their own responses to the world.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Radio ; Walter benjamin ; Emisión ; Ilustración ; Broadcasting ; Enlightenment ; Ràdio ; Emissió ; Il·lustració
Published in: Enrahonar, Vol. 58 (2017) , p. 33-51 (Articles) , ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v58-lanfranconi
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/319221
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1039


19 p, 146.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enrahonar
Articles > Research articles

 Record created 2017-03-02, last modified 2024-04-03



   Favorit i Compartir