Job accessibility, employment and job-education mismatch in the metropolitan area of Barcelona
Di Paolo, Antonio
Matas i Prat, Anna
Raymond Bara, José Luís
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicació: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014
Descripció: 48 p.
Resum: This paper analyses the effect of job accessibility by public and private transport on labour market outcomes in the metropolitan area of Barcelona. Beyond employment, we consider the effect of job accessibility on job-education mismatch, which represents a relevant aspect of job quality. We adopt a recursive system of equations that models car availability, employment and mismatch. Public transport accessibility appears as an exogenous variable in the three equations. Even though it may reflect endogenous residential sorting, falsification proofs suggest that the estimated effect of public transport accessibility is not entirely driven by the endogenous nature of residential decisions.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès.
Col·lecció: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP): Documents de treball de la Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Col·lecció: XREAP ; 2014-05
Document: workingPaper
Matèria: Mercat de treball ; Competències professionals ; Transport privat ; Transport públic ; Barcelona (Catalunya : Àrea metropolitana) ; Labor market ; Vocational qualifications ; Private transport ; Local transit ; Barcelona (Catalonia : Metropolitan area)

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/231134


48 p, 692.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2017-06-02, darrera modificació el 2018-10-17



   Favorit i Compartir