Argument and explanation in classroom discourse
Freire, Caio Castro (Universidade de São Paulo)

Date: 2013
Abstract: This work proposes to investigate the features of the discursive interactions among teachers during a teaching sequence about ecology. The results show a predominance of explanatory interactions and only one argumentative interaction. Although some turns present the structure of an argument according to Toulmin's model, most interactions lack contextual indicators of argumentative process such as dispute of ideas and engagement in persuasion. Thus, the focus on discursive interactions rather than argumentative products may help to clarify the distinction among practices of the classroom discourse.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Argument ; Explanation ; Discursive practices ; Science education
Published in: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 744-748 (Innovacions didàctiques) , ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/306187


5 p, 163.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2017-06-06, last modified 2024-08-30



   Favorit i Compartir