Teories i pràctiques contemporànies en educació [102011]
Rodriguez Bosch, Josep Lluis
Jordán Sierra, José Antonio
Mèlich Sangrà, Joan-Carles
Alvarez Canovas, Isabel
Quiroga Uceda, Patricia
Urrea Monclus, Aida
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Contemporary Theories and Practices in Education
Título variante: Teorías y prácticas contemporáneas en educación
Fecha: 2017-18
Resumen: Es pretén introduir a l'alumnat en l'estudi de les principals teories educatives dins el món contemporani. Igualment, vol mostrar-se, també, l'evolució històrica d'aquestes teories i la seva posada en pràctica. En el primer bloc, s'estudiarà: el significat i el sentit de l'educació, la relació entre l'educació i la cultura occidental i, per descomptat, el paper epistemològic de la pedagogia dins el conjunt de les ciències de l'educació. Endemés, es presentaran els principals models de les teories educatives i se'n farà una consideració crítica. Quant al segon bloc, s'aprofundirà en: les institucions i moviments pedagògics, les pràctiques docents i el magisteri més rellevant per a l'hora present. Aquesta assignatura complementa altres matèries com Educació i contextos educatius, Societat, ciència i cultura i Comunicació i interacció educatives.
Resumen: It's to introduce students to the study of main educational theories in the contemporary world. At the same time, also he wants to show the historical evolution of these theories and their implementation. In the first block, will be studied: the significance and the meaning of education, the relationship between the education and the Western culture and, of course, the epistemological role of pedagogy within the set of the education sciences. In addition, the main models of the educational theories are presented and carried out its critical consideration. On the second block, it will deepen: in the institutions and the pedagogical movements, teaching practices and the most important education in current key. This course complements other subjects like Educació i contextos educatius, Societat, ciència i cultura and Comunicació i interacció educatives.
Resumen: Se pretende introducir al alumnado en el estudio de las principales teorías educativas en referencia al mundo contemporáneo. Igualmente, quiere mostrarse, también, la evolución histórica de estas teorías y su puesta en práctica. En el primer bloque, se estudiará: el significado y el sentido de la educación, la relación entre la educación y la cultura occidental y, por supuesto, el papel epistemológico de la pedagogía dentro del conjunto de las ciencias de la educación. Además, se presentarán los principales modelos de las teorías educativas llevándose a cabo su consideración crítica. En cuanto al segundo bloque, se profundizará en: las instituciones y movimientos pedagógicos, las prácticas docentes y el magisterio más relevante en clave actual. Esta asignatura complementa otras materias como Educació i contextos educatius, Societat, ciència i cultura y Comunicació i interacció educatives.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Educació Infantil [2500797] ; Educació primària (anglès) [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]



Català
5 p, 76.5 KB

Anglès
5 p, 77.8 KB

Castellà
4 p, 77.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2017-07-28, última modificación el 2018-10-21



   Favorit i Compartir