Google Scholar: citas
Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes
Touron, José Luis (Escola Virolai (Barcelona, Catalunya))
Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya))
Arcas, Albert (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal))
Costa Vila, Marcel (Institut Obert de Catalunya)

Fecha: 2017
Resumen: Els contextos de Creació del Coneixement Científic són espais clau perquè l'alumnat desenvolupi els procediments i visions epistèmiques de la Ciència, a més d'una apropiació profunda dels models científics. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat per desenvolupar activitats en les que els alumnes aprenguin ciències participant en aquests contextos. Es proposen quatre activitats ABP ubicades en diferents contextos de creació de coneixement científic (congressos científics, ciència ciutadana, indagacióal laboratori) i es discuteixen les aportacions que fan aquests diversos gèneres científics a l'ensenyament de les Ciències.
Resumen: Contexts of construction of scientific knowledge are key places to develop procedural and epistemic aspects of scientific competence, together with a deeper understanding of scientific models. Project-Based Learning is an opportunity to develop learning activities wherestudents learn sciences participating in these contexts. We propose four PBL activities situated in different contexts of construction of scientific knowledge (scientific congresses, citizen science, laboratory inquiry) and we discuss the application of these scientific genera toScience Education.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Congressos científics escolars ; Indagació ; Ciència ciutadana ; Context ; Scholar scientific congresses ; Inquiry ; Citizen science
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 15-20 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-touron-vergara-arcas-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327438
DOI: 10.5565/rev/ciencies.9


6 p, 539.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-09-04, última modificación el 2022-09-03



   Favorit i Compartir