Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes
Touron, José Luis (Escola Virolai (Barcelona, Catalunya))
Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya))
Arcas, Albert (Institut de Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya))
Costa Vila, Marcel (Institut Obert de Catalunya (IOC))

Date: 2017
Abstract: Els contextos de Creació del Coneixement Científic són espais clau perquè l'alumnat desenvolupi els procediments i visions epistèmiques de la Ciència, a més d'una apropiació profunda dels models científics. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat per desenvolupar activitats en les que els alumnes aprenguin ciències participant en aquests contextos. Es proposen quatre activitats ABP ubicades en diferents contextos de creació de coneixement científic (congressos científics, ciència ciutadana, indagacióal laboratori) i es discuteixen les aportacions que fan aquests diversos gèneres científics a l'ensenyament de les Ciències.
Abstract: Contexts of construction of scientific knowledge are key places to develop procedural and epistemic aspects of scientific competence, together with a deeper understanding of scientific models. Project-Based Learning is an opportunity to develop learning activities wherestudents learn sciences participating in these contexts. We propose four PBL activities situated in different contexts of construction of scientific knowledge (scientific congresses, citizen science, laboratory inquiry) and we discuss the application of these scientific genera toScience Education.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Congressos científics escolars ; Indagació ; Ciència ciutadana ; Context ; Scholar scientific congresses ; Inquiry ; Citizen science
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 15-20 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712



6 p, 539.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2017-09-04, last modified 2019-02-02



   Favorit i Compartir