Google Scholar: citas
Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques
Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya))
Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya))
Font González, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya))
Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya))
Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))

Fecha: 2017
Resumen: L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. En aquest article es descriuen quatre propostes didàctiques al voltant de diverses temàtiques (superfícies i volums, construcció de formes geomètriques, Teorema de Thales, Estadística, Diagrames de Voronoi) en connexió amb diversos contextos del món real que fan rellevant el procés d'aprenentatge de les matemàtiques (disseny d'envasos, distribució de serveis municipals, efectes cinematogràfics, creació de formes artístiques). Es discuteix l'aportació d'aquest tipus d'activitats i es proporcionen orientacions per al seu desenvolupament.
Resumen: Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. In this article, we propose four Project-Based Learning activities in several Mathematic topics (Surfaces and volumes, construction of geometric shapes, Thales theorem, Statistics, Voronoi diagrams) in connection with real-world contexts (packaging design, distribution of municipal services, cinema effects, creation of artisticobjects). We discuss the didactic properties of this kind of activities and propose orientations for its development and application.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Espai ; Context ; Creativitat ; Matemàtiques ; ABP ; Space ; Creativity ; Mathematics ; PBL
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-planella-vilches-font-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327442
DOI: 10.5565/rev/ciencies.13


7 p, 263.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-09-04, última modificación el 2022-09-03



   Favorit i Compartir