Web of Science: 0 citations, Google Scholar: citations
El hombre que amaba a los perros : la historia revisitada desde el policial posmoderbi
Westphalen Rodríguez, Yolanda (Universidad Nacional Mayor de San Marcos (Lima, Perú))

Additional title: El hombre que amaba a los perros : la història revisitada des del policial postmodern
Additional title: The Man Who Loved Dogs : History Revisited from the Postmodern Police Novel
Date: 2017
Abstract: El hombre que amaba a los perros es una novela que subvierte el prototipo modélico de la novela policial iberoamericana contemporánea, y al hacerlo combina de forma ecléctica diversos géneros: se trata de un pastiche, entre novela histórica y novela negra policial, entre novela psicológica y de denuncia social. Lo que surge de esta hibridación es un neopolicial histórico que -por su carácter dialógico y polifónico, mediante la autoconsciencia y la autorreflexividad metaficcional- renueva tanto a la novela histórica como a la policial, y se inscribe dentro de la estrategia narrativa y discursiva de la posmodernidad.
Abstract: El hombre que amaba a los perros és una novel·la que subverteix el prototip modèlic de la novel·la policial iberoamericana contemporània, i en fer-ho combina de manera eclèctica diversos gèneres: es tracta d'un pastitx, entre novel·la històrica i novel·la negra policial, entre novel·la psicològica i de denúncia social. El que sorgeix d'aquesta hibridació és un neopolicial històric que -pel seu caràcter dialògic i polifònic, mitjançant l'autoconsciència i l'autorreflexivitat metaficcional- renova tant la novel·la històrica com la policial, i s'inscriu dins de l'estratègia narrativa i discursiva de la postmodernitat.
Abstract: The Man Who Loved Dogs is a novel that subverts the model of contemporary Ibero-American police novel, it combines eclectically diverse genres: it is a pastiche, between historical novel and dark crime novel, between psychological and social denunciation novel. What emerges from this hybridization is a neo-historical crime novel that, because of its dialogic and polyphonic character, self-consciousness and metafictional self-reflexivity, renews both the historical and the police novel and is part of the narrative and discursive strategy of postmodernity.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Neopolicial histórico ; Pastiche ; Autorreflexividad metaficcional ; Posmodernidad ; Neopolicial històric ; Pastitx ; Autorreflexivitat metaficcional ; Postmodernitat ; Historical neopolicial ; Metafictional self-reflexivity ; Postmodernity
Published in: Mitologías hoy, Vol. 16 (2017) , p. 241-254 (Dossier) , ISSN 2014-1130

Adreça original: https://revistes.uab.cat/mitologias/article/view/v16-westphalen
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/331385
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/v16-westphalen
DOI: 10.5565/rev/mitologias.493


14 p, 282.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Mitologías hoy
Articles > Research articles

 Record created 2018-01-01, last modified 2022-12-19



   Favorit i Compartir