El trágico destino nihilista de las imágenes : perspectiva de Giorgio Agamben sobre la Sociedad del Espectáculo en Guy Debord
Moura, André Carvalho (Universidade Federal de Pernambuco)
Vouga, André Vicente Reina Torres (Universidade Federal de Pernambuco)

Títol variant: El tràgic destí nihilista de les imatges : perspectiva de Giorgio Agamben sobre la Societat de l'Espectacle en Guy Debord
Títol variant: The tragic nihilistic fate of images : Giorgio Agamben's perspective on the society of the spectacle in Guy Debord
Data: 2017
Resum: El objetivo de este estudio es investigar el estatuto de las imágenes que miden las relaciones humanas en la sociedad del espectáculo de Guy Debord. Las lecturas aquí citadas están en el espectro de autores que investigaron la modernidad, sus paradigmas, sus relaciones estéticas y políticas, como es el caso de Giorgio Agamben, Jonathan Crary y Friedrich Nietzsche. Intentaremos indicar cómo el destino de las imágenes, a partir de un punto crítico de proliferación en el siglo XIX, habría alcanzado la consumación de un ciclo metafísico en la sociedad del espectáculo.
Resum: L'objectiu d'aquest estudi és investigar l'estatut de les imatges que mesuren les relacions humanes en la societat de l'espectacle de Guy Debord. Les lectures aquí esmentades estan en l'espectre d'autors que han investigat la modernitat, els seus paradigmes, les seves relacions estètiques i polítiques, com és el cas de Giorgio Agamben, Jonathan Crary i Friedrich Nietzsche. Intentarem indicar com la destinació de les imatges, a partir d'un punt crític de propagació en el segle XIX, hauria arribat a la consumació d'un cicle metafísic en la societat de l'espectacle.
Resum: The purpose of this study is investigating the status of images which mediate human relationships on the spectacle society, in Guy Debord text written in 1968. The readings mentioned here are in the spectrum of authors who investigated modernity, its paradigms and its aesthetic and political relations, such as Giorgio Agamben, Jonathan Crary and Friedrich Nietzsche. We are inclined to believe that the fate of images, from a critical point of proliferation in the nineteenth century, would have reached the consummation of a metaphysical cycle in the spectacle society.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Imagen ; Espectáculo ; Nihilismo ; Imatge ; Espectacle ; Nihilisme ; Agamben ; Image ; Spectacle ; Nihilism
Publicat a: Ruta comunicación, Núm. 8 (2017) , p. 128-142 (Artículos) , ISSN 2462-4888

Adreça original: https://revistes.uab.cat/rutacom/article/view/n8-moura-vouga


15 p, 353.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ruta comunicación
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-01-17, darrera modificació el 2018-12-11



   Favorit i Compartir