Case study on Inquiry-Based Science and English integration in primary school
Vilarrubias Aguiar, Laia
Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2017
Descripción: 98 pag.
Resumen: This paper presents a case study on a Catalan Primary School, where it was researched the benefits and difficulties of teaching inquiry-based science through a CLIL approach. Several members of the educational community were interviewed to obtain the necessary information. The members were selected and organised considering the level of observation they had about the researched topic. Those interviews were analysed in depth according to certain categories and codes. Through this analysis it was concluded that there is a wide variety of benefits obtained from following this approach, but challenges may arise and make the whole process quite struggling.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Educació primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140]
Documento: bachelorThesis ; Text
Materia: Case study ; Inquiry-Based Science ; CLIL



98 p, 1.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2018-02-23, última modificación el 2020-08-09



   Favorit i Compartir