Aprendre a pensar críticament en situacions on la ciència és present
Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Fecha: |
2018 |
Resumen: |
Promoure el pensament crític requereix plantejar a l'aula situacions de la vida real amb una certa controvèrsia, que puguin ser problematitzades i que estimulin els estudiants a parlar i compartir diferents formes de veure-les. Els components claus del PC serien: contrastar proves i prendre decisions, avaluar les fonts, desenvolupar opinions independents i analitzar discursos que justifiquen desigualtats,a més de disposar d'uns coneixements científics transferibles i aplicables a l'anàlisi i la comprensió d'aquestes situacions. |
Ayudas: |
Ministerio de Economía y Competitividad EDU2015-66643-C2-1-P
|
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Perspectiva escolar, Núm. 398 (2018) , p. 33-37, ISSN 0210-2331 |
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
LIEC (Lenguaje y Enseñanza de las Ciencias)Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2018-03-21, última modificación el 2023-02-23