Per a què estem a STEM? Un intent de definir l'alfabetització STEM per a tothom i amb valors.
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Fecha: 2017
Resumen: L’educació STEM és una proposta emergent sobre la que se’n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d’incidir en aquest àmbit d’una forma innovadora. Així, hom pot trobar moltes maneres diferents d’entendre què ha de ser i com s’ha de fer l’educació STEM. En aquest article reclamen, però, que per començar a parlar del què i el com de l’educació STEM primer hauríem de consensuar per a què o amb quin objectiu ens embarquem en aquesta demandant proposta educativa. Per fer-ho, plantegem un primer intent de definició d’alfabetització STEM en la que les competències específiques i transversals d’alt nivell així com els valors agafen protagonisme davant d’aspectes tecnològics, estètics o d’interdisciplinarietat comuns en les activitats STEM habituals.
Resumen: STEM education is an emergent approach with a lot of presence in the current educational arena. Further than the need to have an impact in the STEM education field in an innovative way, however, there is not enough agreement among STEM education researchers, teachers, educators and/or designers. As a consequence, there are a lot of different ways to conceive both what to do and how to do it in STEM education. Our standing point in this paper is to signal the need to agree on the purpose to enrol in the demanding STEM educational approach before discussing the what’s and how’s of STEM education. To do so, we start by sharing a first initial attempt to define STEM literacy for all, in which the specific and highorder transversal competences and values of STEM education are more emphasised than technological, aesthetic or interdisciplinary aspects which are, on the other hand, quite common in STEM education activities.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: STEM ; Pràctica científica ; Competències transversals ; Alfabetització ; Equitat ; Scientific practice ; Transversal competence ; Literacy ; Equity
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 22-30 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/338034


9 p, 181.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2018-06-08, última modificación el 2019-02-02



   Favorit i Compartir