Com valoren les famílies estrangeres l’educació preescolar? El paper de l’educació preescolar en l’increment de les oportunitats educatives per als fills i les famílies d’origen immigrant
Benito, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Chela, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)

Publicación: Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2011
Descripción: 21 pag.
Resumen: Diversos autors han situat l’educació preescolar com una de les etapes educatives d’especial importància en l’assoliment d’una major equitat, en tant que instrument capaç d’atenuar els efectes que l’origen familiar provoca sobre el desenvolupament social i cognitiu de l’alumne. A partir d’un conjunt d’entrevistes amb families estrangeres amb fills escolaritzats a P4 i d’entrevistes fetes als mestres dels seus fills, l’anàlisi se centra en els valors atribuïts a l’educació preescolar com a porta d’entrada a l’educació universal, així com en les impressions expressades per les families sobre el pes d’aquesta etapa en les relacions família-escola i entre les mateixes famílies. Finalment, hem abordat les principals raons per les quals un nombre important de les famílies estrangeres opten per no escolaritzar els seus fills abans dels 3 anys.
Resumen: Des nombreux auteurs ont souligné l’importance de l’éducation préscolaire en ce qui concerne l’équité et en tant qu’instrument capable de diminuer les effets de l’origine familiale sur le développement social et cognitif des élèves. Sur la base d’entretiens, d’une part, avec des familles étrangères dont les enfants de moins de 3 ans sont scolarisés et avec les professeurs de ces enfants, d’une autre, cette étude analyse les valeurs attribuées à l’éducation préscolaire comme porte d’entrée à l’éducation universelle. L’analyse aborde aussi les impressions des familles concernant les effets de l’éducation préscolaire sur les relations entre la famille et l’école ainsi que les relations entre familles. Finalement, nous étudions également les principales raisons pour lesquelles un grand nombre de familles étrangères choisissent de ne pas scolariser leurs enfants avant l’âge de trois ans.
Resumen: A number of authors have underlined the importance of preschool education in achieving greater equity as a means of attenuating the effect of family background on a student’s social and cognitive development. Based on a series of interviews with foreign families who have children aged 4-5 attending kindergarten and with their teachers, this paper focuses on the values of preschool education as a gateway to universal education and on the families’ opinions about the significance of preschool education for relations between the family and the school and relations between families. Finally, it examines the main reasons why a significant number of foreign families opt not to send their children to school before the age of 3.
Resumen: Son varios los autores que han situado la educación preescolar como una de las etapas educativas de especial importancia en la búsqueda de una mayor equidad, en tanto que instrumento capaz de atenuar los efectos que el origen familiar provoca sobre el desarrollo social y cognitivo de los alumnos. A partir de un conjunto de entrevistas realizadas a familias extranjeras con hijos escolarizados en P4 y de entrevistas llevadas a cabo con los maestros de sus hijos, el análisis se centra, en primer lugar, en los valores atribuidos a la educación preescolar como puerta de entrada a la educación universal y, en segundo término, en las impresiones de las familias sobre el peso de la educación preescolar en torno a las relaciones familia-escuela y entre las propias familias. Finalmente, hemos abordado las principales razones por las que un número importante de familias extranjeras optan por no escolarizar a sus hijos con anterioridad a los 3 años.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Colección: Ciutadania i Immigració ; 6
Documento: bookPart
Materia: Educació preescolar ; Immigració ; Igualtat d’oportunitats ; Accés a l’educació ; Educación preescolar ; Inmigración ; Igualdad de oportunidades ; Acceso a la educación. ; Maternelle ; Éducation préscolaire ; Immigration ; Égalité de chances ; Accès à l’éducation ; Preschool education ; Equal opportunities ; Access to education
ISBN: 9788439387718
Publicado en: Recerca i immigració III : Convocatòria ARAFI-2007, 2011, p. 113-133

Adreça alternativa: http://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/el_departament/publicacions/immigracio/col_leccio_ciutadania_i_immigracio/Recerca-i-immigracio-III


21 p, 114.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Institute of Government and Public Policy (IGOP)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2018-06-29, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir